حالت تاریک
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

اجرای طرح نهضت‌ملی مسکن متوقف درمرحله تسهیلات نشود

اجرای طرح نهضت‌ملی مسکن متوقف درمرحله تسهیلات نشود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: رتبه استان در اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن، نباید در مرحله تسهیلات متوقف شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، علیرضا عباس‌زاده شامگاه یکشنبه در شورای مسکن استان اظهار کرد: اکنون طرح نهضت ملی مسکن به عنوان مهمترین پروژه دولت سیزدهم و نیاز اساسی مردم در حال انجام است.

وی با اشاره به روند پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن ادامه داد: علاوه بر بانک مسکن، بانک‌های ملت، ملی، صادرات، تجارت و اخیراً هم بانک رفاه متولی پرداخت تسهیلات هستند که با ایجاد شرایط و زیرساخت در مدار واگذاری تسهیلات مسکن قرار گرفتند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: رتبه استان خراسان جنوبی در اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن، نباید در مرحله تسهیلات متوقف شود.

عباس‌زاده افزود: با توجه به تعهدی که نسبت به نهضت ملی مسکن داریم باید در سال ۱۴۰۳ هم با همان سرعتی که در بخش‌های واگذاری زمین، آماده‌سازی زمین و ساخت جلو می‌رویم، بحث اعطای تسهیلات هم شتاب بگیرد.

وی از بانک‌های متولی پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در استان خواست تا کمک کنند روند اجرای این طرح همین‌طور جدی و پیشتاز باشد.

معاون استاندار با اشاره به کاهش اقساط وام دو سال اول نهضت ملی مسکن، افزود: مقرر شده اقساط ماهانه تسهیلات نهضت ملی مسکن در دو سال ابتدایی بازپرداخت تسهیلات به پنج میلیون تومان کاهش پیدا کند و پس از دو سال نیز اقساط وام به‌صورت پلکانی دریافت خواهد شد.

عباس‌زاده در ادامه با ارزیابی خوب عملکرد انبوه‌سازان خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن، آن را الگویی مناسب برای کل کشور اعلام کرد که ساخت مسکن توسط آنان طبق قرارداد در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: عملیات اجرایی ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه با همکاری انبوه‌سازان در سایت نهضت ملی مسکن شهر بیرجند همزمان با ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن مجتبی(ع) آغاز خواهد شد.

معاون استاندار از عملکرد خوب شرکت گاز خراسان جنوبی در گازررسانی به طرح نهضت ملی مسکن قدردانی کرد و از شرکت آب و برق استان هم خواست تا با جدیت بیشتری پای کار بیاند و زیرساخت‌های مورد نیاز را تأمین کنند.

عباس‌زاده افزود: در سند توسعه توسعه نهبندان و سربیشه، ۴۰ میلیارد تومان برای آبرسانی و ۱۲ میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها طرح نهضت ملی مسکن مصوب شده که باید آن را احیا کنند تا این ظرفیت از دست نرود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از