حالت تاریک

هشدار رئیس کل‌دادگستری خراسان‌جنوبی به‌رفتار غیرقانونی شورای شهربیرجند

هشدار رئیس کل‌دادگستری خراسان‌جنوبی به‌رفتار غیرقانونی شورای شهربیرجند

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی به شورای شهر بیرجند نسبت به عزل شهردار بدون طی کردن روند قانونی و برهم زدن امنیت روانی مردم در آستانه سال نو هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، حجت الاسلام علی موحدی‌راد امروز در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اظهار کرد: در این ایام تعطیلات نوروز و‌ ماه مبارک رمضان، به سارقان و محکومان جرائم خشن مرخصی اعطا نخواهد شد.


وی در ادامه افزود: همچنین زندانیان بند باز مکلف هستند که شب‌ها در آسایشگاه حضور یابند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اختلافات‌ اخیر بین شورای شهر و شهردار بیرجند تأکید کرد: دعواها را کنار بگذارند و اگر از عملکرد شهردار ناراضی هستند طبق ماده ۸۳ قانون شوراها نحوه عزل شهردار را دنبال کنند نه اینکه مصوبه‌ای را که هنوز قطعی نشده در رسانه‌ها اعلام کرده و امنیت روانی جامعه را برهم بزنند.

موحدی‌راد اخطار و هشدار داد که اگر این رفتارهای شورای شهر بیرجند ادامه یابد دستگاه قضایی استان برای برخورد با خاطیان و‌ صیانت از آرامش روانی مردم ورود پیدا خواهد کرد.

وی متذکر شد: رسانه‌ای کردن عزل غیرقانونی شهردار بیرجند در آستانه سال نو موجب می‌شود که شهردار نتواند کار خود را در پیگیری و اجرای پروژه‌های شهری انجام دهد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در ادامه از شهردار بیرجند خواست پروژه‌های عمرانی در مناطق پر تردد شهری را به صورت دو شیفته پیگیری کند تا سریع‌تر به اتمام برسد.

موحدی‌راد همچنین در خصوص اقدامات و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با تصرفات اراضی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در ایام تعطیلات عید، گفت: منابع طبیعی و دستگاه‌های متولی رصد و اشرف کامل و مراقبت‌های لازم را داشته باشند تا متعرضان به حقوق عمومی با توجه به شرایط تعطیلات ابتدای سال در صدد سوءاستفاده از این وضعیت برنیایند.

وی بر نظارت بر بازار و کنترل بر قیمت‌ها تأکید کرد و افزود: پایش تصویری در بازار بیرجند برای پیشگیری از سرقت‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از