حالت تاریک
امام جمعه نهبندان:

اربعین بالاترین اسلحه مقابل استکبار جهانی است

اربعین بالاترین اسلحه مقابل استکبار جهانی است

امام جمعه نهبندان گفت: اجتماع اربعین حسینی به عنوان یکی از برکات نهضت اسلامی و رسانه‌ بین‌المللی شیعیان بالاترین اسلحه بر علیه استکبار جهانی است که خطرش به مراتب از بمب هسته‌ای هم بیشتر است.

حجت‌الاسلام نجمی‌پور در گفتگو با خبرنگار خاورستان با اشاره به این که اربعین اسم رمز دوام و بقای حماسه حسینی و از برترین جلوه های تقوای الهی تعظیم شعائر الله و برترین شعائر الله الهی شعائر حسینی است اظهار کرد: در ماه محرم اوج تعظیم شعائر در تاسوعا و عاشورا بود و اکنون که در ماه صفر است  فصل دوم این رسالت الهی با محوریت اربعین حسینی است مشایه الاربعین یک طراحی الهی است.

امام جمعه نهبندان ادامه داد: پیاده‌روی اربعین مصداق شعائر الهی است یک تجربه موفقی را در اربعین داریم که بخش عظیمی از کارهای اربعین در ایران و عراق توسط مردم انجام می‌شود حال قوه مجریه و دستگاه‌های اجرایی هم زمینه فراهم شدن اربعین در رابطه با ویزا و اعزام افراد انجام می دهند اما بخشی از هزینه‌ها برعهده مردم به این معنا که مردمی اداره می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام نجمی‌پور اربعین بزرگترین اجتماع شیعیان جهان است هم جنبه سیاسی برای جهان تشییع دارد و جامعه شیعه زیر بیرق امام حسین(ع) در ایام اربعین دورهم جمع می‌شوند که در واقع به نوعی قدرت بسیار ارزشمند شیعه را زیر سایه اهل بیت به جهان نشان دهیم.

وی تاکید کرد: اهمیت دیگر این واقعه بر این است که خود اربعین یک رسانه پرقدرت برای شیعیان است از روز اول حرکت رسمی عاشقان سیدالشهدا به سمت کربلا تا اربعین خودش یک رسانه است رسانه‌ای که پیام بزرگ وحدت بین مسلمانان را مخابره می‌کند در پیاده‌روی اربعین فقط شیعه شرکت نمی‌کند ارمنی، اهل سنت، مسیحی و.. شرکت می‌کنند.

به گفته وی تعریف فرهنگ زیارت ویژه زیارت امام حسین(ع)‌ و نشانه گذاری به عنوان علامت مومن در زیارت اربعین و ارائه روش ویژه‌ای  برای این زیارت در واقع طراحی الهی است که در امتداد حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت به زیارت اربعین رفتند و جابر بن عبدالله انصاری که در اربعین و به شرف زیارت نائل شدند امروز شاهد میعاد حهانی شیعه به عنوان اربعین هستیم. 

این کارشناس مذهبی به این نکته هم اشاره کرد که تعبیر بسیار زیبایی مقام معظم رهبری از این حرکت عظیم دارند که راهپیمایی اربعین قوت اسلام است یعنی قوت جبهه مقاومت اسلامی و قوت تشییع است امروز بالاترین اسلحه بر علیه استکبار جهانی که خطرش به مراتب از بمب هسته‌ای بیشتر است همین اجتماع اربعین حسینی است که با توجه با این که آمار دقیق زائران امسال هنوز مشخص نشده اما در سال‌های گذشته بیش از ۲۵ میلیون زائر عاشق در اجتماع اربعین حضور پیدا می کنند.

حجت‌الاسلام نجمی‌پور ادامه داد: از ویژگی‌های دیگر تاثیرگذاری اربعین ذکر خدا و توسل به اهل بیت است و میزبان در اربعین خود سیدالشهدا است و کربلا به واسطه وجود امام حسین(ع) بهشت روی زمین محسوب می‌شود و خداوند متعال رحمت خودش را برای همه زائران فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: نکته دیگر هم در این رابطه که قابل توجه است مهمان‌نوازی مردم عراق است در پیاده‌روی اربعین مردم عراق با کرامت از زائران اباعبدالله الحسین تجلیل می‌کنند که در نوع خودش بی‌نظیر است و هر چی دارند از بهترین آذوقه سال خودش، پول در طول سال جمع می‌کنند و حتی خودشان کمتر مصرف می‌کنند و برای زائران اهل بیت استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: عراقی پای خسته زائر را می‌شورد و ماساژ می‌دهد لباس عرق کرده زائر را می شورد حمام برایش آماده می‌کند جالبه که میزبان کاری به فرقه مهمان ندارد که از چه مذهبی، چه کشوری و چه دینی است و به عنوان یک زائر و عشق به سیدالشهدا برایش سنگ تمام می‌گذارد.

به گفته وی اوج فداکاری و اوج مهمان نوازی در ایام اربعین است و همین موضوع در ایران در آخر صفر شهادت حضرت رسول اکرم(ص) و امان رضا(ع) مشاهده می‌کنیم یعنی همان مهمان نوازی را در مشهد با سبک و سیاق مردم عراق از زائران امام رضا(ع) پذیرایی می‌کنند این‌ها یک بخشی از ظرفیت اربعین است که انتقال داده شده است.

انتهای خبر/

اربعین بالاترین اسلحه مقابل استکبار جهانی است

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از