حالت تاریک
سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی:

اربعین رویداد بین‌المللی برای فراخوانی تمام آیین‌ها است

اربعین رویداد بین‌المللی برای فراخوانی تمام آیین‌ها است

سرپرست دانشگاه پیام نور استان خراسان جنوبی گفت: اربعین فرصتی برای ایجاد بستر وحدت و همدلی بین ادیان و مذاهب آزاده جهان اسلام و در‌واقع؛ رویدادی بین‌المللی است که از هر دین و آیینی انسان‌ها را به خود فرا می‌خواند.

محمد شبانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، گفت: در قیام کربلا و شهادت امام حسین علیه‌السلام و فرزندانشان، نه یک اتفاق، نه یک جریان زودگذر و نه یک فاجعه‌ی انسانی بود که فراموش شدنی باشد، بلکه این قیام یک رویارویی عظیم بین حق و باطل بود.
وی با بیان اینکه هدف امام حسین علیه‌السلام از قیام عظیم‌شان درس آزادگی و اصلاح‌گری است، گفت: پیام این قیام این است که انسان‌ها آزاده باشند و خود را از بندگی هرکسی جز خدا برهانند.
سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با اشاره به آغاز راهپیمایی میلیونی اربعین، بیان کرد: این راهپیمایی یک رویداد و بازخوانی جهانی در گستره عالم امکان است که همه ملت‌های مسلمان و آزاده را فرا می‌خواند. این راهپیمایی در تدوام راه امام حسین علیه‌السلام و یاران با وفای ایشان و همچنین زنده نگه‌داشتن دین اسلام و جلوگیری از تحریف و انحراف است.
شبانی عنوان کرد: پیام اربعین؛ پیام وحدت و همبستگی بین مسلمانان و آزادی خواهان جهان و البته پاسخی کوبنده بر اقدامات تفرقه‌افکنانه‌ی دشمنان است که می‌توان از آن به‌عنوان ستون فقرات و حلقه وصل اتحاد مسلمین جهان هم نام برد.
وی ادامه داد: این راهپیمایی عظیم تداوم راه امام حسین علیه‌السلام و در‌واقع همایش و نمایشی از قدرت عظیم مسلمانان در برابر جبهه کفر و بی‌دینی است که با حضور اقشار مختلف مردم و احساس تکلیف دینی در میدان گاه جبهه تبیین عملی توام با بصیرت‌افزایی اتفاق می‌افتد.
سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی اظهارکرد: راهپیمایی اربعین و قرار گرفتن عده عظیمی از مسلمانان در مسیر آن، حاکی از ایجاد بستر وحدت و همدلی بین ادیان و مذاهب آزاده جهان اسلام است و در‌واقع؛ یک رویدادی بین‌المللی است که از هر دین و آیینی انسان‌ها را به خود همچون مغناطیسی فرا می‌خواند.
وی خاطرنشان کرد: عزاداری در ایام اربعین حسینی راهی برای ابراز محبت به اهل‌بیت علیه‌السلام است که با گریه و مرثیه در سوگ امام حسین علیه‌السلام و برگزاری جلسات تبیین‌گری عاشورای حسینی توسط خطیبان، در‌واقع نهضت آگاهی بخش عاشورا و اربعین هر سال و هرروز نهادینه می‌شود و به همین دلیل است که می‌گویند عاشورا مکتب انسان‌سازی است.
شبانی با اشاره به ظلم و جنایت در کشتار مردم غزه، گفت: امروز نیز میدان دفاع از حق و مبارزه با باطل را شاهدیم و وضعیت مردم مظلوم فلسطین؛ گوشه‌ای از حادثه‌ی عظیم کربلای سال ٦١هجری است.
وی افزود: امروز مادران و کودکان بی‌دفاع غزه همچون رباب وعلی اصغر‌ها در خاک و خون خود می‌غلطند و از تشنگی و گرسنگی، مظلومانه به شهادت می‌رسند، اما همچنان مقاومت می‌کنند چرا که آنان از حسین زمانه درس مقاومت و ایستادگی آموخته‌اند.
او ادامه داد: اینجاست که راه مردم فلسطین و راهبردشان نشات گرفته از مکتب انسان ساز عاشورا و کربلا ست و امروز حرمله‌ها دوباره تکرار شده‌اند اما مقاومت هم چنان ادامه‌دارد و ما به اپیروزی قدس و فلسطین عزیز بررژیم کودک‌کش صهیونیسم امیدواریم.

انتهای پیام/٧ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از