حالت تاریک
معاون وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

استخدام ۲۰هزار مربی پرورشی در آموزش و پرورش

استخدام ۲۰هزار مربی پرورشی در آموزش و پرورش

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از استخدام ۲۰ هزار مربی پرورشی تا پایان امسال در آموزش و پرورش کشور خبر داد.

به گزارش خاورستان، اصغر باقرزاده عصر دوشنبه در گردهمایی مدیران، معاونین و مشاوران (تبیین برنامه‌های فراگیر پرورشی) استان که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد با اشاره به اینکه ۹۵۰ هزار نفر معلم به سر کلاس درس رفتند، اظهار کرد: می‌توان گفت بیش از ۹۹ درصد معلمان ما در خط ولایت هستند.

 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از معلمان به‌عنوان پایه اصلی نظام اسلامی یاد کرد و افزود: در دو سال اخیر تلاش شده چالش‌های معاونت پرورشی رصد شود که تعدد برنامه‌های پرورشی بدون بودجه و زمان اجرا مهمترین چالش‌ها بود.

 وی از نیروی انسانی و کمبود اعتبارات به‌عنوان دومین چالش نام برد و گفت: عدم عاملیت دانش‌آموزان در تربیت بود از دیگر چالش‌ها است چون ما کودکان و نوجوانان را در پرورش خودشان دخالت نمی‌دهیم لذا عاملیت متربی در تربیت خودش بسیار حائز اهمیت است.

 باقرزاده با اشاره به احصای چالش عدم امکان نظارت و سنجش کارهای فرهنگی و پرورشی و افزایش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان، ادامه داد: تجمیع و انسجام برنامه‌های پرورشی و ساماندهی و توانمندسازی معلمان در دستور کار است.

 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از جذب ۲۰ هزار مربی پرورشی تا پایان امسال در آموزش و پرورش خبر داد و افزود: برنامه فراگیر پرورشی مدرسه بر پایه پنج محور ایمان، امید، نشاط، خردورزی و هویت تدوین و ابلاغ شده است.

 وی بر تقویت تشکل‌های دانش‌آموزی تأکید کرد و بیان داشت: تشکل‌های دانش‌آموزی می‌توانند کمک‌کار مدیران مدارس و مربیان پرورشی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و پرورشی باشند.

 باقرزاده با بیان اینکه باید نمازهای جماعت در مدارس تقویت شود، ادامه داد: برخی مدارس به جهت زمان و دوشیفت بودن یا نداشتن مکان و نمازخانه امکان برپایی نماز جماعت ندارند که در این مدارس باید فعالیت‌های جانبی نماز مثل صحیح‌خوانی نماز، آشنایی با احکام و اذکار نماز و مسائل تقلید را تقویت کنیم.

 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سامانه جامع فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی(نورینو) برای تشکیل پرونده تربیتی برای دانش آموزان و فرهنگیان و رصد فعالیت‌های پرورشی آنان راه‌اندازی شده است، گفت: براساس محور خردورزی برنامه فراگیر پرورشی، باید مدیران مدارس تلاش کنند حداقل یک بار جلسه گفت و گو و پرسش و پاسخ جدی برای دانش آموزان برگزار شود و تاکنون بیش از ۲۰ هزار سوال دانش آموزان را جمع‌آوری کردیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از