حالت تاریک
همزمان با دهه تولید و تجارت؛

اصناف و صنایع نمونه خراسان‌جنوبی تجلیل شدند

اصناف و صنایع نمونه خراسان‌جنوبی تجلیل شدند

به مناسبت گراميداشت دهه توليد و تجارت، ۴۴ نفر از فعالان حوزه صنعت، معدن و اصناف خراسان جنوبی مورد تجليل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، به مناسبت گرامیداشت دهه تولید و تجارت روز یکشنبه، ۴۴ برگزیده حوزه صنعت، معدن و اصناف خراسان جنوبی با حضور استاندار مورد تجليل قرار گرفتند. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در این آیین گرامیداشت دهه تولید و تجارت در استان گفت: خراسان جنوبی هر چند استانی صنعتی نیست ولی با همراهی بخش خصوصی عملکرد خوبی به ویژه در بخش تولید سیمان و سرامیک داشته‌ است.

احمد آریافر با اشاره به تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن سیمان در خراسان جنوبی در سال گذشته، افزود: تولید سیمان ۱۳ درصد، کاشی ۱۴ درصد و لاستیک هم ۱۵ یا ۱۶ درصد رشد تولید داشته‌اند که این افزایش تولید در کنار ناترازی انرژی و سایر مشکلات محقق شده است‌.

وی با تاکید بر اینکه با پیشرفت و توسعه اقتصادی و صنعتی خراسان جنوبی نیاز به ریسک‌پذیری بیشتری دارد، افزود: راه توسعه استان در دست خود ما است و باید سطح ریسک‌پذیری خود را بالا ببریم تا زمینه پیشرفت استان فراهم شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه ریسک‌پذیری باید به نفع تولیدکننده و رشد صنعتی استان باشد، تأکید کرد: باید کسانی که در حوزه تولید و تصمیم‌گیری در این بخش ریسک می‌کند مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

آریافر با اشاره به اینکه تولیدکنندگان ما این گلایه را دارند که چرا از تولیدات داخل استان در بخش دولتی استفاده نمی‌شود، گفت تولیدات مختلف و خوبی در استان داریم که باید ادارات مکلف شوند تا از تولیدات داخل استان استفاده کنند تا از این طریق به رونق تولید و پیشرفت استان کمک شود.

وی متذکر شد: بسیاری از مشکلات با تلفن زدن و برگزاری جلسه حل نمی‌شود بلکه باید به صورت مستمر کار را پیگیری کنیم و به نظر من مشکلات با اراده و تلاش قابل حل است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند هم در این مراسم تولید را رکن اصلی توسعه اقتصاد کشور دانست و گفت: تجارت باید در کنار تولید باشد تا بتوانیم مازاد تولید استان صادر کنیم.

علیرضا خامه‌زر با بیان سهم پایین اشتغال صنعت در استان بر لزوم تقویت آن تاکید کرد و گفت: در خراسان جنوبی محصولات راهبردی خوبی در بخش کشاورزی داریم که اگر صنایع تکمیلی را تقویت کنیم و جلوی خام‌فروشی را بگیریم، می‌توان ظرفیت تولید و اشتغال استان را افزایش داد.

خامه‌زر با تاکید بر ضرورت تولید رقابت‌پذیر در خراسان جنوبی، ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که تولید ما از همه نظر قابل رقابت در بازارهای جهانی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به ۳۰۰ روز آفتابی در خراسان جنوبی و لزوم ورود سرمایه‌گذاران در زمینه تولید انرژی نو، گفت: با ورود جدی در این زمینه باید خراسان جنوبی را به عنوان هاب انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور مطرح کنیم.

 

انتهای خبر/10

اصناف و صنایع نمونه خراسان‌جنوبی تجلیل شدند
اصناف و صنایع نمونه خراسان‌جنوبی تجلیل شدند
اصناف و صنایع نمونه خراسان‌جنوبی تجلیل شدند

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از