حالت تاریک
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی عنوان‌کرد:

افزایش ۴۵درصدی مؤسسات مردم‌نهاد استان در دولت‌سیزدهم

افزایش ۴۵درصدی مؤسسات مردم‌نهاد استان در دولت‌سیزدهم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به رویکرد مردمی دولت سیزدهم در راستای واگذاری کارها و امورات به مردم، رشد ۴۵ درصدی صدور مجوزهای سازمان‌های مردم نهاد را در استان شاهد هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، سید محمدرضا طالبی در شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد خراسان‌جنوبی گفت: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی سازمان‌های مردم نهاد در توسعه اجتماعی کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

وی افزود: شعار سال جاری جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری انتخاب شده‌، براین اساس هر کجایی که کارها را به مردم واگذار کردیم و یا آنها را در کارها مشارکت دادیم، نتایج ارزنده و ارزشمندی داشته است.

معاون استاندار با ذکر این نکته که افزایش ظرفیت نظام اجتماعی برای ظهور و بروز توانمندی‌های ویژه‌ای که در مردم وجود دارد، می تواند کمک بسیار مؤثری به دولت باشد، متذکر شد: ظهور و بروز همین نظام اجتماعی، تشکل‌ها و سازمان‌ ها مردم نهاد هستند که باید بیش از گذشته از این ظرفیت استفاده شود چرا که در کوچک سازی دولت هم نقش مؤثری دارند.

طالبی تأکید کرد: اقشار مختلف به ویژه جوانان به میدان بیایند و در حوزه‌ های مختلفی که تجربه و تحصیلات دارند، درخواست بدهند تا در راستای توسعه مشارکت‌ها مجوزهای لازم راه‌اندازی تشکل مردم نهاد توسط دستگاه‌های متولی صادر شود و این افراد در امورات مشارکت کنند و کمک کننده دستگاه‌های اجرایی باشند.

🔹وی با اشاره به وجود ۴۶۷ تشکل مردم نهاد در خراسان جنوبی، بیان کرد: از این تعداد ۲۶۴ سازمان با مجوز استانداری و فرمانداری‌ ها، ۱۱۸ سازمان با مجوز بهزیستی و ۸۵ سازمان هم با مجوز اداره کل ورزش و جوانان استان فعالیت دارند.

طالبی عنوان کرد: برای هر گروهی و تیمی به خصوص قشر جوانان متخصص و با تجربه مجوزهای لازم را صادر می‌کنیم تا از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکلات مردم، قدم های مؤثری برداشته شود.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از