حالت تاریک
با اجرای مرحله دوم اطفای حریق؛

آتش در مینی پالایشگاه بیرجند فروکش کرد

آتش در مینی پالایشگاه بیرجند فروکش کرد

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی گفت: با اجرای مرحله دوم اطفای حریق واحد تولید هیدروکربن آتش فروکش کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»؛ محمدعلی آخوندی در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: گفت: در حال حاضر آتش در مینی پالایشگاه مهار شده و در حال خنک‌سازی مخازن هستیم تا مجدد آتش شعله‌ور نشود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: از صبح امروز با تجدید قوا حرکت جدیدی را در چند جبهه با ترکیبی از اطفای حریق زمینی و هوایی آغاز کردیم.

وی در ادامه گفت: قرار بر این بود اطفای حریق زمینی را انجام دهیم و در صورت نیاز از اطفای هوایی کمک بگیریم که براساس برررسی‌های انجام شده با هماهنگی تیم‌های حاضر در محل و پشتیبانی تانکرهای آب علیرغم اینکه آتش شدید بود اما مهار شد.

 آخوندی افزود: تا این لحظه مورد خاصی نداریم و آتش اطفا شده و عملیات خنک‌سازی را ادامه می‌دهیم امیدواریم دوباره آتش شعله‌ور نشود و این خنک‌سازی شاید تا  صبح فردا ادامه داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: تقریبا از دیشب که درجه مخازن را از طریق لیرزی اندازه گرفتیم مشخص شد احتمال خطر و انفجار کم است لذا عملیات اطفای زمینی را با این دیدگاه که خطر و انفجار پایین بود، انجام دادیم.

آخوندی تصریح کرد: همه جوانب بررسی می‌شود و همه دستگاه‌ها پای کار هستند، فراخوان شده تانکرهای آبرسانی همه دستگاه‌ها پشتیبانی کنند تا بتوانیم اطفای حریق کامل را اعلام کنیم.

وی ادامه داد: سه مخزن اطراف این مجموعه خنک‌سازی شده تا مشتعل نشوند لذا تاکنون عملیات موفق بوده و بعید می‌دانیم درخصوص این مخازن مشکلی باشد، اگر مخزنی کنونی را مهار کنیم از خطر کاسته می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: از ۲۴ مخزنی که توسط مدیرعامل شرکت مربوطه اعلام شد، ۱۸ مخزن پر بوده که ۶ مخزن سالم مانده و مابقی سوخته یا در شرایط انفجار از بین رفته است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از