حالت تاریک

ایجاد ۳۸۴۸ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی

ایجاد ۳۸۴۸ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) خراسان‌جنوبی از ایجاد ۳ هزار و ۸۴۸ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، علی اکبر نخعی امروز در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال با وجود محدودیت‌های اعتباری ۳ هزار و ۸۴۸ فرصت شغلی با اختصاص اعتبار ۴۲۹ میلیارد تومان ایجاد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با افزایش منابع بانکی این رقم تا پایان سال افزایش یابد چرا که هدف گذاری این مجموعه بیش از این تعداد بوده که به دلیل تامین نشدن اعتبار محقق نشد.معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد گفت: به فاصله ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب با فرمان تاریخی امام خمینی(ره) کمیته‌امداد در راستای ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معیشت امور محرومان و نیازمندان تشکیل شد.

نخعی ادامه داد: بر این اساس شناسایی اولویت‌بندی نیازمندان، رسیدگی به نیازهای اولیه و تامین احتیاجات ضروری خانواده‌های محروم، از جمله برنامه‌ سال‌های نخست تاسیس این نهاد بود.

وی با تاکید بر این که امام خمینی (ره) وعده محرومیت‌زدایی را داده بودند و به این وعده ایمان داشتند افزود: نهالی که آن روزها توسط معمار کبیر انقلاب غرس شد به درخت تنومندی تبدیل شده که زیر سایه این درخت هزاران کودک و نوجوان تحصیل کردند و هزاران نوعروس به خانه بخت رفتند و هزاران بیمار درمان شدند و هزاران شغل ایجاد شد.وی تاکید کرد: امروز به جرات می توان گفت این سازمان به مرحله‌ای رسیده که علاوه بر رفع مشکلات اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت زمینه‌ خود کفایی آن‌ها را نیز فراهم می‌کند.

به گفته وی هر چند با شرایطی روبرو هستیم که آسیب‌های اجتماعی دائم در حال رشد است،کشور در حال حرکت به سوی سالمندی است و با توجه به شرایط موجود نمی‌توان روزی را متصور شد که دستگاه‌های خدمات رسانی مثل کمیته امداد و بهزیستی وجود نداشته باشند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار کرد: پایه کار کمیته امداد بر مبنای مددکاری بنا شده و به دنبال این موضوع است که خانواده‌های تحت حمایت این نهاد باید به نقطه‌ای برسند که روی پای خود بایستند.

نخعی ادامه داد: از سال ۹۴ این کمیته امداد از یک سیستم صرفا حمایتی تغییر رویکرد داد و بر اساس اساسنامه جدید مقرر شد ،امداد خانواده‌ها را به توان‌مندی برساند و برای سال های اولیه فرصت شغلی محدودی برنامه‌ریزی شد و امروز به جایگاهی رسیدیم که تقریبا نیمی از اشتغال ایجاد شده معادل ۵۰۰هزار فرصت شغلی در کشور توسط کمیته امداد ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: امسال هم در بهمن ماه جشن خودکفایی ۲۱۳۶ نفر از مددجویان در خراسان‌جنوبی برگزار شد.

وی به این نکته هم اشاره کرد خانواده‌هایی که برای اشتغال مراجعه می‌کنند قبل از ارائه طرح، مشاوره و استعدادیابی می‌شوند و آموزش‌های مورد نیاز را فرا می‌گیرند و بعد از ایجاد اشتغال به مدت ۳ تا ۵ سال کارشناسان مجموعه از طرح‌های اشتغال بازدید می‌کنند و زمانی که به این نتیجه برسند که این خانواده به درآمد پایدار رسیده از حمایت این نهاد خارج می‌شوند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از