حالت تاریک
خاورستان گزارش می دهد؛

ایران؛ از حضیض ذلت تا اوج عزت

ایران؛ از حضیض ذلت تا اوج عزت

انقلاب امام خمینی (ره) ایران را از حضیض ذلت به اوج عزت کشاند و امروز در هر کجای دنیا، نگاه به مردم ایران با عزت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» در حالی ۴۵ سال از سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد که چهره ایران ۱۴۰۲ با ایران ۱۳۵۷ بسیار متفاوت و در واقع غیرقابل مقایسه است. ایرانی که از هیچ فناوری و تکنولوژی روزی برخوردار نبود، در عرصه پزشکی هیچ حرفی برای گفتن نداشت، از لحاظ نظامی و تجهیزات دفاعی کاملاً وابسته بود، حالا به برکت جمهوری اسلامی تغییر چهره داده و دیگر از آن ایران وابسته به شرق و غرب خبری نیست.

ایران ۱۴۰۲ حالا در تمام تکنولوژی‌ها سرآمد است و در تمام زمینه‌های علمی، پزشکی، آموزشی، هسته‌ای، نظامی، دفاعی و... به یک قدرت برتر تبدیل شده و به جای ذلت و خواری، حالا بر مدار عزت و استقلال نقش تعیین‌کننده‌ای در منطقه و جهان دارد.

جمهوری اسلامی تمام این موفقیت‌ها را مرهون انقلاب عظیم امام خمینی(ره) و مردم بصیر و همیشه در صحنه‌اش است که علی رغم توطئه‌ها و برنامه‌ریزی‌های دشمن برای سست کردن اراده مردم، اما همچنان پایبند به آرمان‌ها و وفادار به نظام هستند.

انقلاب اسلامی در ایران با پیروزی خود آنچنان موج عظیمی از عدالت‌طلبی، آزادی‌خواهی و ظلم‌ستیزی در سرتاسر جهان به راه انداخت که دنیای غرب و استکبار جهانی را از آغاز این نظم نوین جهانی به هراس انداخت و موجب شد تا تمامی کشور‌های غربی و به خصوص آمریکا و رژیم اشغالگر و نامشروع صهیونیستی در یک جبهه واحد علیه جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرند و با توطئه و برنامه ریزی، سدی در برابر ظلم ستیزی و عدالت خواهی این نظام شده و با ایجاد فتنه و آشوب، فکر سرنگونی آن را در ذهن بپرورانند.

برنامه‌ریزی برای ایجاد اسرائیل دوم در ایران

حجت الاسلام علی رحمانی امام جمعه قاین به مناسبت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» اظهارکرد: اصل انقلاب باید اتفاق می‌افتاد؛ چرا که اگر این انقلاب و جمهوری اسلامی حاصل نمی‌شد، استکبار جهانی می‌خواست یک اسرائیل دومی را در ایران با عنوان بهائیت ایجاد کند. چون در دولت هویدا که یک بهایی بود، ده وزیر دیگر هم بهایی بودند.

وی با اشاره به اینکه پهلوی تاریخ هجری این کشور را به تاریخ ۲۵۰۰ ساله کوروش تغییر داد، افزود: در این دوران قمارخانه‌ها، کاباره‌ها، شرابخانه‌ها، شراب فروشی‌ها و مراکز فحشای زیادی ایجاد شد. حتی یکی از مصوبات مجلس سنا در پایان دوران رژیم پهلوی که مردم از آن خبر نداشتند و در خاطرات مرحوم فلسفی خطیب آمده، این بود که هر خانمی غیر از خانه‌ای که با شوهرش دارد، می‌تواند منزل دیگری را هم از محل مهریه‌اش تهیه و زندگی خاص خودش را هم داشته باشد.

امام جمعه قاین عنوان کرد: قانون دیگری هم در این دوران تصویب شد تا دیگر واژه ترکیبی \"وَلَد زنا\" در قاموس کلمات وجود نداشته باشد. بر اساس این قانون هر فردی می‌توانست یک فرزند قانونی یعنی فرزند مشروع و یک فرزند طبیعی یعنی برخواسته از طبیعت انسان و نامشروع داشته باشد.

کاپیتولاسیون تیر خلاص رژیم پهلوی

رحمانی بیان کرد: تیر خلاص این رژیم هم تصویب لایحه کاپیتولاسیون و مصونیت قضایی اتباع آمریکایی بود که امام خمینی(ره) طی سخنرانی که ایراد کردند، جمله «انا لله و انا الیه راجعون» را به کار بردند. در واقع بر اساس این قانون، اگر پایین‌ترین فرد آمریکایی مرجع تقلید مردم را هم ترور می‌کرد، کسی حق اعتراض نداشت ولی اگر پادشاه ایران حتی سگ آمریکایی را می‌کشت باید پاسخگو می‌بود، بر همین اساس چاره‌ای جز وقوع انقلاب نبود.

وی تصریح کرد: انقلاب امام خمینی (ره) ایران را از حضیض ذلت به اوج عزت کشاند و امروز در هر کجای دنیا، نگاه به مردم ایران با عزت است.

او خاطرنشان کرد: بنده معتقدم که اگر خون آورد همه شهدای ما حتی یک نماز جمعه مقام معظم رهبری در تهران هم باشد، واقعاً باز هم برابری می‌کند و ارزش آن را دارد.

امام جمعه قاین با بیان اینکه دستاورد‌های انقلاب اسلامی هم مادی و هم معنوی بوده است، گفت: از جمله دستاورد‌های معنوی آن برگزاری مراسم اعتکاف است که در زمان پهلوی فقط قوانین آن در حوزه‌ها خوانده می‌شد و شاید تعداد انگشت شماری از روحانیون آن را انجام می‌دادند، اما اکنون به یک مراسم ویژه تبدیل شده و روز به روز بر شکوه آن افزوده می‌شود، همانطور که امسال تعداد معتکفین نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش داشت و از طرف دیگر فضای مورد نیاز برای ثبت نام متقاضیان بیشتر وجود نداشت.

ایرانی که سیم خاردار نداشت حالا پهباد می‌فروشد

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه بنده هم فساد دوران پهلوی، هم دوران انقلاب و هم پیروزی‌های بعد از انقلاب را تجربه کرده‌ام، بیان کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها جلسه می‌گرفتند که سیم خاردار به ایرانی‌ها داده نشود، اما اکنون جلسه می‌گیرند که جلوی فروش پهباد‌های ایران گرفته شود.

رحمانی با اشاره به دستاورد‌های علمی و پزشکی نیز عنوان کرد: در حالی که در دوران پهلوی و ابتدای پیروزی انقلاب، هر چه پزشک در کشور داشتیم، همه هندی یا پاکستانی بودند، اما اکنون پزشکان نسبت به پذیرش دانشجوی جدید پزشکی و اشباع در این خصوص اعتراض می‌کنند.

وی اظهارکرد: بنده بورسیه اداره آموزش و پرورش هستم و در ابتدای سال ۱۳۶۳ که وارد آموزش و پرورش و مدرسه شدم، در تمام منطقه بزرگ قاینات، تنها یک خانم لیسانسه وجود داشت، اما امروز حتی در دورترین و کوچکترین آبادی‌ها هم اکثر مردم از تحصیلات عالیه برخوردارند.

رحمانی با اشاره به پیشرفت‌های حوزه نانو و همچنین هوافضا، گفت: هفته گذشته در حالی سه ماهواره به فضا پرتاب شد که دنیای اروپا را مبهوت خود کرد. این در حالی بود که یکی از اساتید هوافضا گفته بود که آنچه که اتفاق می‌افتد، تنها استفاده از ۱۰ درصد ظرفیت‌ها بوده و از ۹۰ درصد ظرفیت‌های دیگر استفاده نمی‌کنیم.

تحقق جمهوریت و اسلامیت در نظام

امام جمعه قاین با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی نظامی کارآمد و مردم سالار است، گفت: این نظام جمهوریت و اسلامیت را با هم دارد، در واقع مفاد اسلامیت نظام این است که تمام قوانینی که بنا است در جامعه به اجرا برسد، صددرصد باید مطابق با قوانین شرع و قانون اساسی باشد و بر همین اساس هم ۶ نفر فقیه و حقوقدان در شورای نگهبان تطابق این مصوبات را با شرع و قانون اساسی انجام می‌دهند.

رحمانی در تبیین جمهوریت این نظام هم بیان کرد: اما اگر چه که این نظام مشروعیتش را از شرع و ذات اقدس الهی گرفته است، اما مقبولیتش را از مردم می‌گیرد. همانطور که در دوره امامت حضرت‌امیرالمؤمنین(ع)، در حالی که‌ایشان امام، خلیفه و وصی پیغمبر بودند و مشروعیت حکومت را از ناحیه خداوند داشتند، اما وقتی که مردم این رشد را نداشتند تا این مقبولیت را ایجاد کنند، ‌ایشان سال‌ها در کنج عزلت بود.

وی تصریح کرد: اما اکنون نظام جمهوری اسلامی علاوه بر اسلامی بودنش، مقبولیت مردمی را هم دارد که خود شخص امام راحل هم در همان ابتدا اعلام کرد که به پشتیبانی مردم و از رهگذر مقبولیت توسط مردم دولت تشکیل می‌دهم.

حضور در انتخابات نماد اقتدار و شاخص وفاداری مردم به نظام است

امام جمعه قاین با تأکید بر لزوم حضور و مشارکت مردم در عرصه انتخابات پیش رو، اظهارکرد: بنده حضور مردم بر سر صندوق‌های رأی را نه یک حق انفرادی بلکه یک تجدید میثاق و تعهد با جمهوری اسلامی می‌دانم و ضروری است که مردم به شکرانه این همه دستاورد در انتخابات شرکت کنند چرا که انتخابات یک مسأله معمولی نیست بلکه یک نماد اقتدار و شاخص وفاداری مردم به نظام است.

او گفت: برهمین اساس هر چه حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد، حاکی از مقبولیت مردمی نظام است که به نظر بنده حضور در پای صندوق‌های رأی، یک واجب شرعی، اخلاقی، حقوقی و سیاسی است.

 

انتهای گزارش/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از