حالت تاریک

بارندگی در خراسان جنوبی خسارت بر جا گذاشت

بارندگی در خراسان جنوبی خسارت بر جا گذاشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در پی بارندگی ۲۴ ساعت گذشته خسارت‌هایی به واحدهای دامی، مسکونی، زیرساخت‌ها، باغ‌های زرشک و محصولات کشاورزی گزارش شده است.

به گزارش خاورستان، محمدعلی آخوندی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین بارش باران در شهرستان‌های زیرکوه و درمیان و بخش‌هایی از شهرستان بیرجند بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: در پی بارندگی روان‌آب‌ نیز جاری شده که برخی ایل راه‌ها و راه‌های روستایی را تخریب کرده و با توجه به پیش بینی ماشین آلات، بازگشایی اولیه راه‌ها انجام شده اما نیاز به اقدامات تکمیلی دارد.

وی با اشاره به وقوع صاعقه در شهرستان خوسف اظهار داشت: در این حادثه یک خانواده دچار آسیب شدند که پدر خانواده به خاطر شدت سوختگی هنوز در بیمارستان بستری است و سایرین مرخص شده‌اند.

آخوندی افزود: همچنین در روستای سرودان زهان از توابع شهرستان زیرکوه سه منزل مسکونی واقع در حریم رودخانه به خاطر وقوع روان‌آب تخریب شد و ۲۰ راس دام سبک هم تلف شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: یک نفر در روستای ماسنان شهرستان درمیان گرفتار سیلاب شده بود که توسط نیروهای هلال احمر نجات یافت.

وی با بیان اینکه بازگشایی اولیه راه‌های روستایی و عشایر انجام شده است ادامه داد: برآورد اولیه خسارات بارندگی پس از بررسی‌های میدانی و تکمیلی، اعلام خواهد شد.

آخوندی عنوان کرد: بارندگی تا امشب ادامه دارد و تمامی نیروهای امدادی و عملیاتی تا صبح فردا (سه‌شنبه) در آمادگی کامل هستند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از