حالت تاریک
رئیس اداره ایمنی راه‌های خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری ۱۵۰ دوره‌آموزشی ارتقای‌ایمنی کاربران جاده‌ای در خراسان‌جنوبی

برگزاری ۱۵۰ دوره‌آموزشی ارتقای‌ایمنی کاربران جاده‌ای در خراسان‌جنوبی

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از برگزاری ۱۵۰ دوره آموزشی در قالب طرح‌های آموزشی جهت کاربران جاده‌ای آسیب‌پذیر در این استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خاورستان به نقل روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، هادی حیدری، رئيس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: ۱۵۰ دوره آموزشی در قالب طرح‌های آموزشی جهت کاربران جاده‌ای آسیب‌پذیر در این استان طی سال گذشته تا کنون برگزار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است. 

هادی حیدری با بیان این خبر اظهار داشت: این دوره‌های آموزشی در راستای ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان برگزار شده است.

حیدری افزود: این دوره های آموزشی در راستای ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد دوره آموزشی، ۱۰۰ دوره به آموزش دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها و ۵۰ دوره به آموزش راکبین موتورسوار و وانت‌بارها اختصاص یافته است.

حیدری با اشاره به اهمیت آموزش دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها در خصوص قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، خاطرنشان کرد: در این دوره‌ها، آموزش‌های لازم در خصوص نحوه‌ی عبور و مرور امن در جاده‌ها، علائم و هشدارهای رانندگی و همچنین خطرات ناشی از عدم رعایت قوانین ترافیکی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی در ادامه به تشریح دوره‌های آموزشی راکبین موتورسوار و وانت‌بارها پرداخت و یادآور شد: در این دوره‌ها، به این رانندگان در خصوص رانندگی ایمن، استفاده از تجهیزات ایمنی، رعایت سرعت مجاز و پرهیز از انجام حرکات مخاطره‌آمیز آموزش داده می‌شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از