حالت تاریک
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی:

پشت نوبتی‌های بهزیستی خراسان‌جنوبی به صفر رسید

پشت نوبتی‌های بهزیستی خراسان‌جنوبی به صفر رسید

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: پشت نوبتی‌های دریافت مستمری از این نهاد حمایتی در استان به صفر رسیده که نشان دهنده توجه به اقشار محروم در دولت سیزدهم است.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»،  حسن شرفی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از ۳٠ تیر ماه تا پنجم مردادماه به نام هفته بهزیستی با عنوان «نهضت حسینی و خدمت مردمی» نامگذاری شده است. 

وی افزود: سال گذشته طی سفر دوم رئیس جمهور شهید اعتباری بالغ بر ۳٠ میلیارد تومان به جامعه هدف اختصاص پیدا کرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: هیچ‌گاه طی سفرهای روسای جمهور مختلف به استان این نوع اعتبار اختصاص نداده شده بود و این اعتبار برای سه بخش تامین مسکن جامعه هدف، جهیزیه و وسایل کمک‌توانبخشی هزینه خواهد شد که نشان‌دهنده نگاه ویژه شهید جمهور به افراد کم‌توان و نیازمند بود.  

شرفی در خصوص پشت نوبتی‌های مستمربگیر در استان تصریح کرد: در یک‌سال گذشته همه افراد پشت نوبتی وارد چرخه دریافت مستمری شدند و یک نفر هم پشت نوبت مستمری در حال حاضر نداریم.

به گفته وی، اکنون ۳٠ میلیارد تومان ماهیانه به جامعه هدف بهزیستی در استان پرداخت می‌شود. 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲٠ هزار و ۹۴۰ نفر معلول در استان داریم، بیان کرد: در سال گذشته جهت تامین وسایل کمک‌توانبخشی توانستیم در استان اعتبارات خود را به سه برابر افزایش دهیم و تمامی افراد پشت نوبت جهت دریافت وسایل کمک‌توانبخشی را پوشش دهیم. 

شرفی ادامه داد: تا پایان سال جاری بحث تامین سمعک را در استان انجام داده‌ایم و هیچ دغدغه‌ای برای کودکان نیست. 

وی با اشاره به واگذاری مسکن ها اظهار کرد: سال گذشته ۳۱۷ واحد مسکن تحویل داده شد و در این راستا ۶۲ میلیارد تومان اعتبار تامین شده است. 

وی به بحث مجوزهای استخدامی اشاره کرد و افزود: سال گذشته مجوز استخدام ۵۰ نفر را برای اولین‌بار گرفتیم و آزمون آنان برگزار شد و اکنون در مرحله مصاحبه قرار دارند و با حضور این افراد تشکیلات ما تقویت خواهد شد. 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بحث آزمون استخدامی ویژه معلولان برای اولین‌بار در استان رخ داد و در این آزمون ۱۹۲ نفر شرکت کردند و ۵۹ نفر جذب دستگاه‌های دولتی خواهند شد.

انتهای خبر/۱۰

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از