حالت تاریک
شهردار بیرجند عنوان کرد:

فعالیت‌های شهرداری بیرجند در مسیر توسعه شهری

فعالیت‌های شهرداری بیرجند در مسیر توسعه شهری

شهردار بیرجند گفت: فعالیت‌های سرمایه گذاری،اجتماعی،اقتصادی و زیر ساختی شهرداری در مسیر توسعه شهر بیرجند است.

 به گزارش خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،مهدی بهترین،امروز درجمع خبرنگاران به مناسبت پایان سال و استقبال از بهار‌قرآن و طبیعت گفت: شهرداری بیرجند در یک سال گذشته اقداامات مثبتی و روبه رشدی در حوزه زیرساخت شهری و حل مشکلات برداشته است.

وی افزود: پروژه بزرگ پارک آبی و شهربازی بیرجند در سال آینده کلنگ زنی می‌شود و امید است در دو سال آینده این پروژه‌ها در اختیار مردم قرار گیرد.

 شهردار بیرجند بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۰ را بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان و بودجه امسال را ۹۴۰ میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد: علاوه بر تحقق این بودجه بتوان بیشتر از آن را در سال آینده محقق کرد.

وی تأکید کرد: شهرداری مرکز استان در باشگاه شهرداری های بیش از هزار میلیارد تومان بودجه قرار گرفته است و از  بودجه پیش بینی شده ۵۴ درصد به سمت بودجه های عمرانی گسیل شده و ۶۰ درصد از بودجه عمرانی در مناطق کم‌برخوردار هزینه می شود.

 دکتر بهترین با بیان اینکه رویکرد شهرداری رویکرد سرمایه گذاری است، به اجرای سه ابرپروژه شامل  تولید ۱۷ هزار متر مربع مسکن، احداث ۴۰۰ واحد تجاری و اداری با همکاری یکی از نهادهای استان با حجم سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومان، احداث بزرگترین برج تجاری، مسکونی کشور با ۳۵ طبقه و سرمایه گذاری هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد و حجم سرمایه گذاری برای این سه پروژه را بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد این پروژه ها توسط شورای شهر تأیید و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری در دو مناسبت هفته دولت و دهه فجر بیش از ۴۰ پروژه در مقیاس‌های بزرگ و کوچک افتتاح شده است، گفت: در مدیریت شهری دوره ششم، توسعه متوازن شهر، تحقق عدالت اجتماعی در قسمت های مختلف شهر، اجرای اقدامات زیر و روبنایی در دستور کار قرار دارد و با اجرای این سه پروژه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری وارد بیرجند می‌شود.

استقبال از بهار

شهردار بیرجند با بیان اینکه ۱۰ طرح برای استقبال از بهار در استان درحال اجرا است، افزود: امسال ۷۰ المان در بیرجند جانمایی می شود و ساخت دهکده بیرجند در میدان ابوذر با ۳۰ المان (شبیه سازی بیرجند) از جمله برنامه‌های شهرداری برای استقبال از بهار است.

بهترین، بودجه استقبال از بهار را ۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبار نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری دارد و علاوه بر ۷۰ المان در دهکده بیرجند، حدود ۲۰ المان در کارگاه زیبا سازی شهرداری آماده شده و ۱۰ المان هم به صورت فراخوان احداث می شود.

وی به اقدامات حوزه سیما و منظر و فضای سبز گریزی زد و گفت: امسال ۳۵۰ هزار بوته انواع گل شامل بنفشه، شب بو، شمعدانی و... در سطح شهر و ۲۰ هزار اصله درخت در میادین، آیلندها و بلوارها غرس می‌شود.

وی چمن‌کاری هفت هزار مترمربع در باغ شهرداری، رنگ‌آمیزی جداول، نورپردازی المان‌های نوروزی، گلکاری حجمی المان‌های نوروزی و آماده‌سازی بوستان‌های جمعیت‌پذیر را از جمله اقدامات انجام شده برای استقبال از بهار عنوان کرد.

وی با اشاره به شوری آب در شمال شهر و ایجاد محدودیت در کاشت گل، درخت و درختچه، یادآور شد: به جای آن طرح شن های رنگی در این منطقه انجام می شود.

بهترین اجرای نقاشی دیواری در حجم هزار متر مربع ، انجام تبلیغات محیطی، نصب بنر از مفاخر خراسان جنوبی در سطح بیرجند را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت:۴۰ بنر از مفاخر علمی، فرهنگی، دینی، ورزشی و سیاسی در سطح شهر نصب می‌شود.

وی از ایجاد بازارچه صنایع دستی با مشارکت ۷۰ تولیدکننده خبر داد و گفت: تکمیل فاز اول احداث آیلند و بلوار صیاد شیرازی از برنامه‌های در دست اقدام بوده و در اوایل سال آینده پیاده‌سازی و بهسازی خیابان حکیم‌نزاری نیز آغاز می‌شود.

تأمین ۱۰۰ تن میوه شب عید

شهردار بیرجند با بیان اینکه ۱۰۰ تن میوه شب عید باکیفیت با قیمت مناسب در بازار توزیع می‌شود، گفت: ۷ نقطه شامل لاین کندرو بلوار شهدای عبادی، شعبانیه، مهرشهر و...برای توقف وانت بارها پیش‌بینی شده است.

بهترین از راه‌اندازی روز بازار در خیابان شهید بهشتی با ۱۶۰ غرفه و بازارچه‌های محلی خبرداد و گفت: در حال حاضر روزانه ۸۵ تن میوه و تره‌بار در سطح شهر عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته بیش از ۱۴۳ میلیارد تومان در راستای بهبود وضعیت ترافیک پرداخت شده است در خصوص طرح جامع ترافیک گفت: این طرح در سال‌ها قبل مصوب و بر زمین مانده بود که مجدد بازنگری و به‌روزرسانی شد و بعد از تأیید نهایی اجرا می شود.

وی از دیگر اقدامات به احداث سردرب بازار اشاره کرد و افزود: این پروژه به عنوان هویت فرهنگی شهر است و اجرای آن در رونق بازار هم تأثیر دارد.

 چهارشنبه پایان سال

شهردار بیرجند با بیان اینکه از دو ماه گذشته تمهیدات لازم برای گذر از چهارشنبه پایان سال بدون سانحه در دستورکار قرار گرفته است،گفت: ۲۴ تیم سیار، ۶ تیم ثابت،۹۲ پارکبان و یکصد آتش نشان برای امنیت مردم در این شب پیش بینی شده است.

 

بهترین در ادامه در زمینه شنیده ها مبنی بر عزل شهردار گفت: به دنبال ارسال نامه برخی اعضای شورای شهر بیرجند بدون طی کردن روال قانونی، فرمانداری طی مکاتبه ای مراتب غیرقانونی بودن این درخواست شورا را اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه فصل الخطاب همه ما تمکین به قانون است، یادآور شد: عزل شهردار غیرقانونی بوده و از ضمانت اجرایی خارج است و طی ۲۴ ساعت گذشته این مهم به صورت شفاف به اعضای شورا منتقل شده و اجرای آن از لحاظ قانوی منتفی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از