حالت تاریک
با حضور جمعی از کنشگران‌اقتصادی مطرح‌شد؛؛

تاکید بربهره‌مندی از نظرات‌مردم برای تحقق شعارسال

تاکید بربهره‌مندی از نظرات‌مردم برای تحقق شعارسال

در نشستی با حضور جمعی از کنشگران اقتصادی بیرجند در محل فرمانداری مسائلی درخصوص راهکارهای تحقق شعار سال با حضور مسئولان مطرح که بیشتر بر استفاده از نظرات مردم در این راستا تاکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، در نشستی با حضور جمعی از کنشگران اقتصادی و مسئولان در محل فرمانداری بیرجند راهکارهای تحقق شعار سال از دیدگاه این فعالان حوزه اقتصاد مطرح شد.

 این اتاق فکر که حدود ۲ ساعت طول کشید موانع و الزامات جهش تولید با مشارکت مردم مطرح شد.

در کنار تاکید بر استفاده از نظرات مردم برای رفع موانع پیش‌رو 

مسائلی نظیر تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی با اعطای تسهیلات با استفاده از صندوق‌های سرمایه گذاری، تامین مواد اولیه با قیمت مناسب، حمایت از کارآفرینان و جهادگران، ورود جریان پول به بخش تولید، اعتقاد و اعتماد به توانمندی‌های داخلی، توجه ویژه به بازار سرمایه و اصلاح ساختار بورس،توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان، اصلاح سیاست‌های ارزی، اصلاح روند خصوصی ، رفع انحصارات،افزایش رقابت و پرهیز از رانت و... مطرح شد.

به گفته یکی از فعالان اقتصادی حاضر در این نشست عامل تحول و توسعه پول و طرح نیست بلکه نیروی انسانی متفکر و با انگیزه است که باید توجه خاصی به این سرمایه داشت و کشورهای توسعه یافته در هر بخشی که موفق شدند به این امر توجه کردند.

توجه به زیرساخت‌ها، استفاده از ظرفیت‌های موجود ، بومی گزینی، تسهیل مجوزها، نیازسنجی واقعی، آموزش به مردم، توجه به اقتصاد خرد ، حمایت از سرمایه‌های فکری و... از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود.

زراعتکارمقدم دستیار استاندار خراسان جنوبی در امر مردمی سازی دولت نیز در این نشست گفت:مردم در رسیدن به اهداف موفق‌تر هستنند تجربه موفق واگذاری امور به مردم بر کسی پوشیده نیست .

وی ادامه داد: در این رابطه تصدی‌گری به مردم و نظارت و تسهیل‌گری به دولت واگذار شده است مشابه این مدل در جمهوری اسلامی کم نداریم جهاد سازندگی را داریم که باید نقاط قوت و ضعف این مدل‌ها احصا شود و برخی امورات به دست مردم سپرده شود.  

وی تاکید کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری اقتصاد را باید مردمی کرد و تنها راه برون از مسائل و چالش‌های موجود همین موضوع است.

وی هم چنین اشاره‌ای به سامانه شهرداران داشت که در آن مردم موانع موجود وپیشنهاداتشان را در راستای رفع مشکلات مطرح می‌کنند.

وی تاکید کرد: جهش اگر قرار است صورت گیرد باید همراه با تحول و‌کار مضاعف انجام شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از