حالت تاریک
استاندار در دیدار دبیرکل جمعیت هلال احمر:

تجهیزات امدادی خراسان جنوبی نیاز به نوسازی دارد

تجهیزات امدادی خراسان جنوبی نیاز به نوسازی دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: فرسوده بودن ماشین آلات امدادی با توجه به بُعد مسافت بین شهرها و پهنه وسیع استان، قابل قبول نیست و باید نوسازی شود.

به گزارش خاورستان،جواد قناعت شامگاه پنجشنبه در دیدار یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: از ۲۵ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای استان، هفت مورد خودروی امدادی ندارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی گفت: اسفند ۱۴۰۱ معاون اول رئیس جمهور مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال را به تامین تجهیزات و تقویت زیرساخت‌های هلال احمر برای پیشگیری از حوادث ابلاغ کرد و با توجه به شرایط خاص خراسان‌ جنوبی، انتظار ما این است که سهم استان از این اعتبارات ویژه دیده شود.

استاندار خراسان جنوبی ۲ اقدام هلال احمر را قابل تحسین خواند و ادامه داد: هلال احمر استان در اربعین امسال خدمات درمانی ویژه‌ای را به زائرین حسینی ارائه کرد که خیلی موثر بود.

وی گفت: اقدام دوم، اعزام نیروهای امدادی به مناطق زلزله زده افغانستان بود که در نشست عبدالغنی برادر و هیات همراه با وزیر کشور در تهران، از این کمک‌های بی منت به طور ویژه تشکر شد.

قناعت در ادامه از مسایل استان در حوزه هلال احمر گفت و اظهار داشت: طولانی شدن روند ساخت مجتمع هلال در بیرجند، خدمات ارزنده هلال احمر را تحت الشعاع قرار داده لذا انتظار این است که بعد از این همه سال، مجتمع به سرانجام برسد و به سرمایه‌گذاران تحویل شود.

وی افزود: انتقال پادگان ۰۴ هم مثل مجتمع هلال از گره‌های کور شهر بیرجند بود که امسال با هم‌افزایی ارتش و شهرداری به نتیجه رسید و به زودی تمام می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه خراسان جنوبی در نقشه کشور، از هم مرزی این استان با کشور افغانستان گفت و تصریح کرد: خراسان جنوبی، شرقی ترین استان کشور است و راه‌اندازی پایگاه امداد هوایی شرق در اینجا می‌تواند شرایط خدمات دهی به کل منطقه را در حوادث تسهیل کند.

وی گفت: زمین مورد نیاز برای احداث این پایگاه امدادی مهیا شده و همت هلال احمر را در تامین اعتبار و اجرای کار می‌طلبد.

قناعت تسریع در روند اجرای پروژه ساختمان اداری هلال احمر در مرکز استان را از دیگر مطالبات عنوان کرد و خواستار مساعدت در تکمیل این پروژه شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز در این دیدار همدلی را نماد جمعیت هلال احمر توصیف کرد و گفت: داوطلبان هلال احمر بدون هیچ منت و چشمداشتی در سخت ترین شرایط در کنار مردم هستند.

یعقوب سلیمانی افزود: حضور داوطلبانه نیروهای امدادی هلال احمر در حادثه زلزله افغانستان، نمونه‌ای از این خدمت بی منت است که بدون اینکه از سوی کشور همسایه مطالبه‌ای صورت بگیرد، نیروهای امدادی ما در صحنه حضور پیدا کردند.

وی به حضور این جمعیت در پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: امسال برای نخستین بار کار به استان‌ها تفویض شد و هر استانی به صورت مستقل به خدمات دهی در اربعین پرداخت که به عنوان اولین تجربه، کار قابل توجهی انجام شد و با آسیب شناسی به دنبال رفع نواقص و ارتقای شرایط برای سال آینده هستیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به طرح نذر آب هلال احمر ادامه داد: این طرح ارتقا یافته و در قالب طرح نذر خدمت اجرا می‌شود که اتفاق خوبی است.

وی گفت: علیرغم تنگناهای مالی و صرفا به جهت اعتماد مردم، بیش از چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم به غزه جمع آوری شده و حدود ۱۸۰ میلیارد ریال هم کمک به افغانستان بوده است.

سلیمانی همچنین با اشاره شرایط خاص خراسان جنوبی و نیازهای این استان تاکید کرد که موارد درخواستی به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.

وی از ۹۰۰ دستگاه ماشین آلات خریداری شده هلال احمر گفت که در مرحله ورود به کشور قرار دارند و افزود: این ماشین آلات بخشی از نیاز استان‌ها را تامین خواهد کرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان داوطلبان این جمعیت برای حضور در مراسم آغاز برنامه ملی نذر خدمت به خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان سفر کردند.

طرح «نذر خدمت» به عنوان ادامه طرح نذر آب در ششمین سال متوالی اجرای این طرح با همت جمعیت هلال احمر استان زنجان در چهار روستای شهرستان نهبندان اجرا شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از