حالت تاریک
سعید جلیلی:

راه ناتمام شهید رئیسی را ادامه می‌دهیم

راه ناتمام شهید رئیسی را ادامه می‌دهیم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی تغییر ریلی را کلید زد که حرکت رشد ملت دوباره آغاز شد، گفت: امروز در ادامه این راه ناتمام باید با قدرت به سمت هدف‌های حداکثری و به سمت قله حرکت کنیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، سعید جلیلی عصر روز چهارشنبه در دیدار مردمی در هیات ابوالفضلی (مصلی) بیرجند گفت: از هنرهای ملت ایران این است که حوادث را تبدیل به حماسه می‌کند؛ کمتر از ۲۰ روز قبل، شما مردم در همین استان و شهر حادثه تلخی که منتخب شما رئیس جمهور شهید را از ما گرفت، به حماسه تبدیل کردید.

وی با بیان اینکه چگونه این حادثه به چنین حماسه بزرگی در سوم خرداد در بیرجند تبدیل شد، افزود: این ریشه در قرن‌ها فرهنگ، معارف و اصالت و هویت مردم این دیار دارد. همان هویت و فرهنگی که موجب شد رهبر معظم انقلاب اولین سخنرانی‌های انقلابی خود را از بیرجند شروع کنند.

ملت ایران حادثه را به حماسه تبدیل کرد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: امروز افتخار ملت ایران این است که در ۴۵ سال گذشته در تندباد حوادث، حادثه‌ها را با حماسه تبدیل کرده است. این شهدای عزیز ما از شهید رحیمی، کاوه ، ناصری و ..‌. گواه این هستند که این مردم آماده هستند تا در تندباد حوادث نه تنها متوقف نشوند و نلغزند بلکه بایستند و آن را تبدیل به حماسه کنند.

جلیلی با تأکید بر اینکه ما برای امتداد یک مسیر اینجا جمع شده‌ایم، تصریح کرد: مسیری که سرشار از امید است و مسیری که برای ملت ما فرصت‌ها را با همه وجود باید بشناسند و به آن اشراف داشته باشند بر آن مبنا با برنامه‌ریزی که انجام می‌دهند خیر استفاده حداکثری از این فرصت‌ها را به همه ملت برساند و این یک حرکت بزرگ است.

وی افزود: این حرکتی است که متاسفانه عده‌ای در یک دهه گذشته بگونه‌ای رویکرد و مسیری را دنبال کردند که طبق آمار دوران خودشان، هشت سال اگر عهده‌دار امور کشور بودند رشد اقتصادی کشور صفر و منفی شد. کسانی که به هر حال به مردم امید داده‌ بودند که ما می‌خواهیم حرکتی را شروع کنیم که مشکلات شما حل شود اما متاسفانه اینگونه نشد.

حرکت باقدرت و سرعت به سمت قله

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی تغییر ریلی را کلید زد که حرکت رشد ملت دوباره آغاز شد، گفت: امروز ما در ادامه راه و مسیری ناتمام هستیم که باید با سرعت، با قدرت و با شدت به سمت هدف‌های حداکثری و به سمت قله حرکت کنیم.

جلیلی تأکید کرد: اگر ما اینجا جمع شده‌ایم و شما عواطف و احساسات خالصانه خود را ابراز می‌کنید اما پشت این عواطف و احساسات شما یک شعور عمیق است که این راه نباید ناتمام بماند این راه باید با قدرت ادامه پیدا کند.

وی بیان داشت: امرزو نگاه به تحولات جهانی از یک طرف و فرصت‌هایی که در گوشه گوشه کشور از جمله استان خراسان جنوبی است به ما می‌آموزد که امروز با جهانی از فرصت‌ها روبرو هستیم برخلاف کسانی که فقط ضعف‌ها و آسیب‌ها را نگاه می‌کنند و بعد بر آن اساس ناامیدی را می‌دمند.

جلیلی با بیان اینکه آسیب و ضعف را چگونه می‌توان برطرف کرد، تصریح کرد: هیچ کسی مدعی نیست که ضعف را با ضعف می‌توان برطرف کرد بلکه با قدرت و اتکای به نقاط قوت یک ملت می‌توان آن را برطرف کرد.

فرصت از دست دادن زمان را نداریم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با یادآوری اینکه اگر جنگی تحمیل شد آن سال‌ها ملت با قدرت ایستاد و دشمن را عقب راند، عنوان کرد: حالا در عرصه‌های مختلف اینگونه هستیم و نگاه ما این است که اگر صحبت از پیشرفت، رفع مشکلات مردم، برطرف شدن آسیب‌ها می‌کنیم لازمه آن شناخت فرصت‌ها و نقاط قوت است.

وی ادامه داد: باید بدانیم چه کاری انجام دهیم چون ما فرصت از دست دادن زمان را نداریم. کسی که رئیس جمهور می‌شود باید از فردای آن، این مسیر ناتمام را با قدرت، با شناخت فرصت‌ها، هدف‌بندی و هدفمندی مسیری که می‌خواهد طی کند و با زمان‌بندی آنها باید کلید بزند و این کار را با قدرت شروع کند.

جلیلی با اشاره به اینکه این مسئله، مسئله‌ای نیست که ما بخواهیم عمر ملت را از دست بدهیم و زمان را تلف کنیم، گفت: باید رئیس جمهور کار را از روز اول شروع کند و بداند چه می‌خواهد و باید فرصت‌های موجود و جهانی را بشناسد که هر کدام آنها برای ملت ما می‌تواند بهره‌های فراوان داشته باشد.

با جهانی از فرصت‌ها روبرو هستیم

وی با تأکید بر اینکه رئیس جمهور باید فرصت‌های منطقه‌ای و از همه مهمتر فرصت‌های که در گوشه گوشه این کشور وجود دارد را بشناسد و برنامه داشته باشد و آن را دنبال کند، تصریح کرد: ما امروز با جهانی از فرصت‌ها روبرو هستیم. کسانی که صحبت از ناامیدی می‌کنند همین دلیل آن است که فرصت‌ها را نمی‌شناسند.

جلیلی ادامه داد: اگر ما با جهانی از فرصت‌ها رو به رو هستیم و صحبت از یک جهان فرصت می‌کنیم ثمره آن باید یک ایران جهش باشد و باید کشور ما با استفاده صحیح و به موقع بتواند کشور را جهش بدهد و عقب‌ماندگی که در هشت سال قبل از دولت شهید رئیسی به آمار خودشان رشد اقتصادی کشور صفر و منفی شود، جبران شود.

هر ایرانی یک نقش پرشکوه

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر می‌گوییم یک جهان فرصت و یک ایران جهش، لازمه‌اش این است که هر ایرانی یک نقش پرشکوه داشته باشد؛ و اگر می‌گوییم هر ایرانی یک نقش پرشکوه داشته باشد لازمه‌اش این است که یک دولت نقش‌آفرین باشد و زمینه را برای انجام این مأموریت بزرگ برای ملت ایجاد کند.

وی بیان کرد: دولت باید این بستر را فراهم کند که هر یک از مردم ما بتواند در سرنوشت و پیشرفت کشور ایفای نقش کند.

جلیلی با اشاره به اینکه اگر صحبت می‌کنیم از شعار یک دولت باید این شعار عصاره‌ی برنامه‌ای باشد که آن دولت در چهار سال آینده می‌خواهد طی کند و باید این برای مردم بیان کرد، افزود: ما اگر صحبت می‌کنیم از ۴۰ هزار روستای داری ۲۰ خانوار در کشور، امروز با برکت جمهوری اسلامی،  عمده روستاها از نعمت آب، برق، گاز، تلفن و جاده برخوردار است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه جهش کشور که خود به خود انجام نمی‌شود، تصریح کرد: برنامه ما این است اجزا و نقاط مختلف باید جهش پیدا کند تا کشور جهش پیدا کند.

وی عنوان کرد: باید بگوییم اگر ما می‌گوییم هر ایرانی یک نقش پرشکوه، امروز شما شاهد هستید که استان خراسان جنوبی شهره به جوانان تحصیلکرده و متخصص و به عزیزانی است که در عرصه‌های مختلف نخبه‌های علمی کشور هستند. ما امروز نسلی از جوانان متخصص و معتقد را داریم که نباید دغدغه آینده خود و شغل داشته باشند.

جلیلی افزود: هر جوان ما باید بتواند نقش‌آفرینی کند در زمینه اشتغال که نه تنها خود شغل داشته باشند بلکه برای بقیه هم شغل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه باید زمینه را فراهم کنیم که تک تک بخش‌های کشور به صورت جهادی پای جهش ایران بیایند، گفت: در همین استان خراسان جنوبی ظرفیت‌های بسیاری از جمله مرز دارد که می‌تواند موجب افزایش صادرات شود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: در همین سالهای ۹۵ و ۹۶ که می‌گفتند گشایشی در روابط ایران با دیگر کشورها شکل گرفته،صادرات ایران به ۲۸ کشور اتحادیه اروپا نصف صادرات ایران به کشور افغانستان بود.

جلیلی افزود: اگر از محصولات استراتژیک کشاورزی در خراسان جنوبی صحبت می‌کنیم ارزش آن به این است که حداکثر فرصت فرآوری در همین استان فراهم شود نه اینکه دیگران خام آن را بگیرند و به آن ارزش افزوده بدهند.

 امروز ایران در سطح جهانی نقش ایفا می‌کند

وی با بیان اینکه باید امروز زمان را مغتنم بدانیم و فرصتی که در کشورمان است را استفاده کنیم، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی در بزنگاه تاریخی هستیم که شما فرصت‌های بزرگ منطقه‌ای دارید و خود دشمن معترف است که جمهوری اسلامی یکی از قدرت‌های مهم و موثر منطقه است و بعد از طوفان الاقصی  و تحولات منطقه نگران هستند که امروز این قدرت در سطح جهانی نقش ایفا می‌کند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: امروز دشمن نگران است که اگر روزی در عرصه علمی و فناوری سعی می‌کردند که خود را ارتقا دهند که دیگران را پشت سر بگذارند، امروز جمهوری اسلامی ایران به مدد همین جوانان و اساتید و نخبگان علمی خود به نقطه‌ای رسیده که دیگر جا نمی‌ماند بلکه آنها را جا می‌گذارد.

وی در ادامه متذکر شد: دشمنان القای ناامیدی کرده و ضعف‌ها را بزرگ می‌کند تا ملتی را محروم کند در حالی که ما یک مردم و یک کشور بزرگ داریم.

جلیلی یادآور شد: در دولت شهید رئیسی که این فرصت‌ها شناخته شد و روابط بین المللی تنها به چند کشور منحصر نشد کار به جایی رسید که دشمنان ما گفتند راهبرد فشار حداکثری علیه ایران بی‌نتیجه مانده است.

 دولت نباید اجازه دهد منابع مردم را عده‌ای خاص بردارند

وی با بیان اینکه دولت نباید اجازه دهد منابع مردم را عده‌ای خاص بردارند، متذکر شد: نمی‌شود که ۵۰ درصد مردم یک بار هم از بانک‌ها تسهیلات نگرفته باشند اما ۹۰ درصد تسهیلات بانکی را ۱۰ درصد مردم بگیرند.

جلیلی با اشاره به اینکه امروز هر ایرانی باید از همین جا کار باشکوه خود را شروع کند و همدیگر را نسبت به آنچه که صحیح و موجب پیشرفت کشور می‌شود توجیح و اغنا کند، خاطرنشان کرد: ۱۱ سال است جوانان شما مطالعه و بررسی کردند که چگونه می‌توان کشور را ارتقا داد لذا امروز با طرح‌های آماده، این آمادگی دارند که از روزی که دولت چهاردهم شروع می‌شود عملیات پیشرفت و جهش کشور را شروع کنند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان گفت: جهش ایران شکل نمی‌گیرد مگراینکه آحاد جمعیت ایران به اندازه استعدادشان نقش خود را ایفا کنند و این کار را دولتی نقش‌آفرین که ملت خود را باور داشته باشد، جهان و منطقه را بشناسد و تعامل گسترده اما سازنده با جهان را بشناسد، می‌تواند انجام دهد.

انتهای خبر/10

 

راه ناتمام شهید رئیسی را ادامه می‌دهیم
راه ناتمام شهید رئیسی را ادامه می‌دهیم
راه ناتمام شهید رئیسی را ادامه می‌دهیم

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از