حالت تاریک
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خبر داد:

اعلام آمادگی ۱۰۰هزار جهادگر برای خدمت در ایام‌نوروز

اعلام آمادگی ۱۰۰هزار جهادگر برای خدمت در ایام‌نوروز

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: برای عید نوروز و ماه مبارک رمضان ۱۰۰ هزار جهادگر اعلام آمادگی کردند در برنامه‌های مختلف حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سردار محمد زهرایی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تفاوت برنامه‌های جهادی در سال جاری به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان اظهار کرد: پویشی به نام «خانه دوست کجاست» با همت جهادگران راه‌اندازی شد که در این پویش هم خدمت به مستضعفین انجام می‌شود و هم سفره افطار ساده در خانه محرومان با کمک‌هایی که جهادگران جمع آوری می‌کنند، پهن می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: ‌فعالیت‌های عمرانی، اشتغال‌زایی، فرهنگی و آموزشی در این ایام از افطار تا سحر توسط جهادگران صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: برای عید نوروز و ماه مبارک رمضان حدود ۱۱ هزار گروه جهادی و ۱۰۰ هزار جهادگر اعلام آمادگی کردند که در برنامه‌های مختلف حضور پیدا کنند و در این ایام ۲۵ هزار خدمت به مردم به ویژه محرومین ارائه شود.

زهرایی از فعالیت ۵۱ هزار گروه جهادی در کشور خبر داد و گفت: در سراسر کشور بیش از یک میلیون جهادگر فعال داریم.

وی به سیل استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و یادآور شد: قرارگاه ملی در این منطقه با هدف کاهش آلام مردم و کمک حداکثری به این منطقه فعال شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: ۱۳ شهریور مبدا حرکت‌های جهادی و امدادرسانی است که در سال ۱۳۴۷ توسط مقام معظم رهبری برای زلزله فردوس انجام شد و این روز در تقویم رسمی کشور به نام روز حرکت‌های جهادی و امدادرسانی به ثبت رسیده است.

زهرایی ادامه داد: برای ۱۳ شهریور امسال برنامه خاص اجلاسیه شهدای جهادگران آسمانی را به صورت ملی در شهرستان فردوس خواهیم داشت.

به گفته وی در حاشیه اجلاسیه نمایشگاه و رویداد طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و افتتاح پروژه‌های زیرساختی را نیز خواهیم داشت.

 رئیس سازمان بسیج سازندگی کشوربه محتواسازی در مورد ۱۳ شهریور اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که برگزار شد مطرح کردیم که اگر بشود یادمانی در بیرجند و فردوس به نام ۱۳ شهریور یا نامگذاری خیابان یا میدانی در این مورد ایجاد شود.

وی همچنین در مورد بیمه جهادگران، تصریح کرد: اصلاحیه قانون بسیج سازندگی را برای مجلس ارسال کردیم و دوسال می‌شود معطل هیئت رئیسه محترم است و بنا به دلایلی که درک نکردم به صحن علنی نمی‌آید.

زهرایی ادامه داد:  قاطبه نمایندگان با رای حداکثری پشت این اصلاحیه قانون هستند که تصویب شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: مباحث مطرح شده در این قانون شهدای خدمت، رقم خوردن رسمی هویت حقوقی گروه‌های جهادی، بیمه و درمان جهادگران است که واقعا گمنام و مظلوم در این زمینه ماندند که امیدواریم این اصلاحیه قانون با حضور نمایندگان جدید تصویب شود.

زهرای افزود: در حال حاضر نظام‌نامه حمایت و پشتیبانی از گروه‌های جهادی در ستادکل سپاه در حال بررسی است که یک بخش آن مربوط به بیمه جهادگران است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از