حالت تاریک
خاورستان گزارش می دهد؛

خراسان جنوبی آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات

خراسان جنوبی آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات

مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در خراسان جنوبی بدون هیچ مشکلی برگزار شد و حالا این استان برای برگزاری مرحله دوم این انتخابات نیز کاملا آماده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، در پی شهادت شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی؛ انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری روز جمعه هشتم تیرماه در ٦٠ هزار شعبه رای در داخل و خارج از کشور برگزار شد.

برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، صلاحیت ٦ نامزد احراز شد که در ادامه راه آقایان سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و علیرضا زاکانی انصراف خود را اعلام کردند و چهار نامزد به ترتیب حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف در صحنه انتخابات به رقابت با یکدیگر پرداختند.

پس از اعلام نتایج رسمی انتخابات، از ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵رایی که به صندوق‌ها ریخته شده بود، مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و۹۹۱ رای، سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸رای، محمدباقر قالیباف با ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰رای و مصطفی پورمحمدی با ۲۰۶ هزار و ۳۹۷رای در رتبه‌های اول تا چهارم قرار گرفتند که با توجه به اینکه هیچ‌کدام از نامزد‌ها موفق به کسب ۵٠ درصد+یک رای نشده بود، این انتخابات با رقابت آقایان پزشکیان و جلیلی به دور دوم کشیده شد که این انتخابات نیز فردا جمعه ۱۵ تیر ماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

در خراسان جنوبی نیز این انتخابات با حضور پرشور مردم و به نحو احسن برگزار شد. برای برگزاری این دور از انتخابات، ۷۷۲ شعب اخذ رای در استان خراسان جنوبی مستقر شد که از این تعداد ۴۰۴ شعبه ثابت و ۳۶۸ شعبه سیار بود. همچنین ۳۵۲ شعبه در مناطق شهری و ۴۲۰ شعبه روستایی قرار داشت.

خوشبختانه خراسان جنوبی همچون گذشته در این عرصه انتخاباتی هم جلودار بود و با مشارکت ٦٤. ١۵ درصدی؛ رتبه اول مشارکت در کشور را از آن خود کرد.

اکنون و در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، خراسان جنوبی برای خلق حماسه‌ای دیگر کاملا آماده است

شیوه برگزاری انتخابات تغییری نکرده است

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی ضمن تحسین مشارکت مردم خراسان جنوبی و کسب رتبه نخست مشارکت در انتخابات هشتم تیر ماه؛ در خصوص آمادگی استان برای برگزاری دور دوم انتخابات، گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در استان فراهم شده است که امیدواریم این مرحله هم با مشارکت هوشمندانه و حداکثری مردم بدون هیچ مشکلی به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اینکه همواره بر رعایت قانون در برگزاری انتخابات تاکید داشته‌ایم، متذکر شد: در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری هیچ مشکلی در امر برگزاری انتخابات نداشتیم.

قناعت با تاکید بر نقش موثر همدلی و هم‌افزایی هیات‌های اجرایی، دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، اطلاعاتی و خدمات‌رسان در برگزاری موفق و بدون حاشیه انتخابات هشتم تیر ماه گفت: امیدواریم همین روند در انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر هم ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه ۷۷۲ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده برای استان در انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: تعداد و مکان‌های استقرار شعب اخذ رای در مرحله دوم انتخابات تغییر نخواهد کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به‌دستورالعمل‌های ستاد انتخابات کشور ادامه داد: شیوه برگزاری انتخابات نسبت به دور اول هیچ‌گونه تغییری نخواهد داشت.

قناعت گفت: ارائه به موقع و کامل آموزش‌ها به آمادگی مجریان کمک کرده و سطح خطا را در انتخاباتی که از ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکنون در استان برگزار شده، به صفر رسانده است.

 

برگزاری انتخابات با حضور بیش از ١۵ هزار اعضای شعب

محمدرضا طالبی رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی نیز گفت: برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ۷۷۲ شعبه اخذ رای در استان که ۴۰۴ شعبه آن ثابت و ۳۶۸ شعبه سیار هستند تعیین شده که از تعداد کل آنها ۳۵۲ شعبه شهری و ۴۳۰ شعبه روستایی است.

وی افزود: تلاش شده تا تغییری در تعداد عوامل دخیل در برگزاری انتخابات در استان صورت نگیرد و در مجموع ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر اعضای شعب هستند.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم انتخابات تعداد شعب کم‌نشده‌، گفت: مکان استقرار شعب هم، همان مکان دور اول است و در تمام شهرستان‌ها صندوق سیار داریم.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه ‌مدرک هویتی لازم برای رای دادن در دور دوم انتخابات نیز اصل شناسنامه به همراه کد ملی و یا کارت ملی هوشمند است‌، افزود: اگر فردی شناسنامه قدیمی داشته باشد می‌تواند به ادارات ثبت احوال مراجعه کرده و اقدام به تعویض شناسنامه خود در حداقل زمان کند.

وی گفت: آموزش‌های مجدد برای اعضای شعب و کاربران دستگاه احراز هویت در حال برگزاری است و جلسات در ستاد انتخابات به طور مرتب برگزار، تذکرات و یادآوری‌های لازم داده شده است.

طالبی افزود: در موضوع ارتباطات نیز شعب از ساعت ۶ صبح بر خط بوده و به موقع استعلامات گرفته می‌شود، پایداری برق در شعب را خواهیم داشت و پیش‌بینی لازم شده ‌ که اگر برق در شعبه‌ای قطع شد دستگاه احراز هویت به باتری ذخیره وصل شود.

دعوت نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی برای مشارکت در انتخابات

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی نیز در پیامی از مردم استان برای حضور در انتخابات مرحله دوم دعوت کرد.

در این پیام آمده است که: «فرصت بی‌بدیل ۱۵ تیر روز تعیین سرنوشت کشور در انتخاب رئیس‌جمهور در پیش است. حضور جمعی و بصیرت دینی مردم با فرهنگ خراسان جنوبی بر تارک ایران عزیز می‌درخشد؛ این بار نیز چنین خواهد بود.
در بصیرت شما مردم عزیز همین بس که مرحوم شهید آیت‌الله رئیسی را پیش از همه‌ مردم ایران کشف کردید و اکنون که بعد از ۴۰ روز از آن تشییع و بدرقه با آن شهید سفر کرده می‌گذرد، می‌خواهید جایگزینی در طراز آن خدمتگزار خستگی‌ناپذیر انتخاب کنید، بر معیار ایمان و تعهد انقلاب و مقاومت در مقابل دشمنان اسلام و سازش‌ناپذیری در مقابل نفاق؛ حسن انتخاب شما روح رئیسی را که شاهد این میدان است شاد فرماید.»

قطعا مردم خراسان جنوبی که همیشه در صحنه‌های نظام همیشه پیشرو و پیشگام بوده‌اند و مشارکت۷۴. ۳۸ درصدی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری (۱۴۰۰)، ۶۳. ۸۸ درصدی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ١٤٠٢ و ٦٤. ١۵ درصدی در مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم را به ثبت رسانده‌اند، قطعا در این مرحله هم با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رای، برگ زرین دیگری به افتخارات خود خواهند افزود و با انتخاب نامزد اصلح که در امتداد راه شهید رئیسی، محرومیت‌زدایی و پیشرفت این دیار را مورد‌توجه قرار دهد، دین خود را به نظام، انقلاب و شهدا ادا خواهند کرد.

انتهای پیام/٧

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از