حالت تاریک
رئیس پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی عنوان کرد

خراسان جنوبی عاری از سرقت‌های مسلحانه و خشن

خراسان جنوبی عاری از سرقت‌های مسلحانه و خشن

رئیس پلیس آگاهی استان گفت : خراسان جنوبی عاری از هرگونه سرقت مسلحانه و خشن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سرهنگ صادقی در برنامه پرسمان صدا و سیما گفت:از آغاز امسال ۳۵۰۰ فقره در موضوعات ۱۷گانه سرقت در خراسان جنوبی رخ داده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد کاهش دارد.

وی گفت ۶۲ درصد سرقت‌ها در مرکز استان ۶.۵ درصد در شهرستان قائنات و مابقی سرقت‌ها در دیگر شهرستان‌های استان رخ داده است.

 رئیس پلیس آگاهی استان افزود: بیشترین تعداد سرقت‌ها با ۲۸ درصد مربوط به سرقت از قطعات داخل خودرو‌ها و پس از آن سایر سرقت‌ها با ۲۴ درصد و اماکن خصوصی با ۲۲ درصد در صدر موضوع سرقت‌های استان است.

 سرهنگ صادقی با توجه به ثبت آمار ۴۵۰ سرقت به اعضای هر ۱۰۰ هزار نفر در استان گفت: به لحاظ فراوانی سرقت در خراسان جنوبی نسبت به میانگین کشور جز استان‌های آخر و در مقابل در حوزه کشف سرقت‌ها جز استان‌های موفق کشور هستیم که این موفقیت با هوشیاری مردم و عمل به موقع نیرو‌های انتظامی و هم افزایی دستگاه‌های مرتبط محقق شده است.

وی با اشاره به دستگیری ۱۳۵۰ سارق و مال خر از آغاز امسال در استان گفت: پارسال  ۴ مجموعه خرید اموال سرقتیدر استان پلمپ شد که نقش بسزایی در کاهش سرقت‌ها داشت.

 سرهنگ صادقی با بیان اینکه از آغاز امسال ۱۲ مرحله طرح مبارزه با سرقت در خراسان جنوبی اجرا شده است افزود: در این مدت ۳۳ باند سرقت در استان متلاشی شده و بیش از ۸۰ خودرو و ۱۲۰ دستگاه موتور سیکلت نیز کشف و به صاحبانش برگشت داده شده است.

 وی همچنین با هشدار به شهروندان در خصوص هوشیاری در برابر کلاهبرداری‌های پیامکی شرکت‌های هرمی و رسید ساز‌های جعلی گفت: از آغاز امسال ۳ میلیارد ریال وجه کلاهبرداری شده از مردم استان از طریق تلفن و پیامک به کشف و به آنها ارجاع داده شده که اطلاع رسانی به موقع مردم در این خصوص نقش بسزایی در دستگیری کلاهبرداران دارد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از