حالت تاریک

خیر مدرسه‌ساز خراسان‌جنوبی تا خانه ابدی بدرقه شد

خیر مدرسه‌ساز خراسان‌جنوبی تا خانه ابدی بدرقه شد

زنده‌یاد «داریوش گنجی» پزشک بیرجندی مقیم آلمان که از سال ۱۳۹۰ در ساخت ۱۱ مدرسه مشارکت داشت، روز شنبه(۲ تیر) با بدرقه مردم قدرشناس خراسان جنوبی راهی خانه ابدی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، مراسم تشییع داریوش گنجی پزشک بیرجندی مقیم آلمان که از سال ۱۳۹۰ در ساخت ۱۱ مدرسه در استان خراسان جنوبی مشارکت داشت با حضور جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در بهشت متقین بیرجند برگزار شد.

این خیر مدرسه‌ساز که در زمینه‌ آموزش و تربیت نسل آینده‌ ایران، از مال و دارایی خود گذشته و به ساخت مدارس در بیرجند و دیگر نقاط خراسان جنوبی اهتمام ورزیده است، بیش از ۶۰ سال در آلمان ساکن بود، اما قلبش برای دانش‌آموزان ایران اسلامی می‌تپید و آرزو داشت که این دانش‌آموزان در شرایط تحصیلی مناسب و با کیفیت بالا تعلیم ببینند.

دکتر گنجی روز پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه در سن ۸۵ سالگی دار فانی را وداع گفت و پیکرش امروز در آرامستان بیرجند و در آرامگاه خانوادگی به خاک سپرده شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در مراسم تشییع پیکر این خیر مدرسه‌ساز گفت: مرحوم داریوش گنجی از سال ۱۳۹۰ تاکنون در ساخت ۱۱ پروژه مدرسه سازی مشارکت کرده که مبلغ آن ۳۳۰ میلیارد ریال بوده است.

حامد رخسارپور ادامه داد: هفت مدرسه ساخته و افتتاح شده همچنین چهار مدرسه در دستگرد، میرداماد، امیرآباد و شهرک امام علی در دست اجرا است.

وی بیان کرد: تاکنون مدرسه شش کلاسه نارون، مدرسه شش کلاسه مهرشهر، مدرسه دو کلاسه استثنایی امیرآباد، مدرسه ۱۲ کلاسه شهرک امام علی (ع)، مدرسه شش کلاسه استثنایی اوتیسم، مدرسه استثنایی وصال و مدرسه شش کلاسه حاجی‌آباد به همت این خیر مدرسه‌ساز احداث شده است.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از