حالت تاریک
امام جمعه قاین:

راهپیمایی اربعین تجلی آزادگان جهان است

راهپیمایی اربعین تجلی آزادگان جهان است

امام جمعه قاین گفت: راهپیمایی اربعین تجلی تجمع آزادگان جهان است و همه کسانی که در نهاد خود آزادی و آزادگی را باور دارند، در این ایام آن را به صورت علنی بروز و ظهور می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی رحمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، در خصوص فلسفه قیام عاشورا و راهپیمایی میلیونی اربعین، اظهار کرد: رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و امیرالمومنین علی علیه السلام بارها در گفته‌هایشان به حادثه کربلا و شهادت امام حسین علیه السلام اشاره کرده‌اند که از مجموع این بیانات برمی‌آید که جریان شهادت امام حسین علیه السلام یک جریان ویژه‌ای است که در عالم سر رقم خورده است.
وی افزود: در حالت عادی هم اگر به سراغ بیانات خود اباعبدالله الحسین برویم؛ می‌بینیم که ایشان در نیمه‌های ماه رجب که قصد سفر به مکه را داشتند، وصیت نامه‌ای را نوشته و به برادرشان محمد حنفیه دادند که در پایان این صیت‌نامه تاکید می‌کنند که من از سر ظلم و ستم و به قصد کودتا و جاه‌خواهی و سلطنت طلبی قیام نمی‌کنم؛ بلکه این حرکتم برای صلاح کژی‌هایی است که در دین جدم رسول الله به وجود آمده است.
رحمانی ادامه داد: ایشان همچنین تاکید می‌کنند که تصمیم‌شان امر به معروف و نهی از منکر و ادامه راه جدشان حضرت رسول و امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام در احیای حق و ابطال باطل است. 
وی گفت: ایشان همچنین در خطبه‌ها و سخنرانی‌هایی که در صحنه عاشورا هم داشتند؛ بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید کردند و فرمودند که؛ این نابکار فرزند نابکار مرا در بین دو کار متمرکز کرده است که یا باید ذلت بپذیری و دست بیعت بدهی یا هم باید خونت ریخته شود، اما هیهات من الذله، ما کجا و ذلت کجا، این ذلت را نه خدا، نه رسول خدا و نه مسلمانان برنمی‌تابند.
امام جمعه قاین عنوان کرد: بنابراین هدف امام حسین علیه السلام از قیام؛ امر به معروف و نهی از منکر، آزادی و آزادمردی است. فلسفه قیام شاه دین این است که مرگ سرخ به از زندگی ننگین است.
وی با بیان اینکه دین هر انسانی بصورت مادرزادی در وجود او سرشته شده است، گفت: امروز اگر در غزه اتفاقی بیفتد، افرادی در آمریکا و انگلستان هم به آن اتفاق، واکنش نشان می‌دهند که این موضوع به خاطر دینی است که در سرشت‌شان وجود دارد و بصورت مادرزادی از آن برخوردارند.
رحمانی با اشاره به اینکه قیام امروز مردم غزه در ادامه مسیر قیام سیدالشهداء علیه السلام است، اظهار کرد: مردم غزه علاوه بر دین مادرزادی، از دین تشریعی رسول الله و قرآن هم برخوردار هستند و حاضرند در دفاع از ارزش‌ها که مهم‌ترین آن آزاد بودن و آزاد زندگی کردن است، از جان خود بگذرند.
وی افزود: رژیم منحوس اسرائیل نیز با هر کودک یا مادر که می‌کشد، به مثابه ریختن بنزین در شعله‌های مبارزه و انتقام جویی مردم غزه است که این بار این رژیم با جنایت به شهادت رساندن دکتر اسماعیل هنیه، گویی آخرین میخ را به تابوت خود کوبید.
امام جمعه قاین تاکید کرد: حتی اگر یک نفر از مردم فلسطین، غزه و کرانه باختری زنده بماند، یک پرچمدار برای اهداف این جبهه هست و انتقام مردمش را خواهد، چرا که همانطور که گفته شد، قیام مردم غزه در امتداد راه پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله وسلم و امام حسین علیه السلام و با شعار هیهات من الذله است، در واقع آنها ذلت نمی‌پذیرند و دوست دارند در سرزمین خودشان، کوچه و خیابان خودشان زندگی کنند.
رحمانی با اشاره به آغاز راهپیمایی میلیونی اربعین نیز، اظهار کرد: این راهپیمایی فقط به مسلمانان و شیعیان اختصاص ندارد، بلکه حتی مسیحیان، یهودیان، زرتشتیان و ... هم خودشان را به این راهپیمایی می‌رسانند.
وی با بیان اینکه حتی گاندی هندو هم می‌گوید که آزادگی را از حسین علیه السلام یاد گرفته است، گفت: راهپیمایی اربعین تجلی تجمع آزادگان جهان است و همه کسانی که در نهاد خود آزادی و آزادگی را باور دارند، در این ایام آن را به صورت علنی بروز و ظهور می‌دهند.
امام جمعه قاین ادامه داد: همه ساله نیز بر جمعیت راهپیمایان اربعین آن هم از  همه ملیت‌ها، قومیت‌ها و تمام جغرافیای جهان افزوده می‌شود که این موضوع به خاطر واکنش درونی وجدانی است که در نهاد همه انسان‌ها وجود دارد.
رحمانی عنوان کرد: پیام راهپیمایی اربعین به تمام جهان این است که؛ آزاده و آزادمرد و مدافع آزادی باشید، زیر بار ذلت نروید که مرگ سرخ به از زندگی ننگین است.

انتهای پیام/۷

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از