حالت تاریک
هدیه دولت سیزدهم به مردم بیرجند:

رونمایی از ناوگان جدید درون شهری بیرجند

رونمایی از ناوگان جدید درون شهری بیرجند

طی مراسمی از ناوگان جدید درون شهری بیرجند رونمایی شد.

به گزارش خاورستان،مهدی بهترین در این مراسم گفت : در این ناوگان شهری ۷ دستگاه اتوبوس درونرونمایی از ناوگان جدید درون شهری بیرجند شهری، ۱۷ دستگاه تاکسی و ۶ دستگاه ون در مسیر‌های پرتردد بیرجند خدمات رسانی می کنند.

بهترین افزود : هزینه این ناوگان ۶۷ میلیارد تومان است که ۱۷ میلیارد تومان را شهرداری بیرجند پرداخت کرده و ۵۰ میلیارد تومان آن یارانه و کمک دولت سیزدهم به مردم بوده است.

وی افزود : با این ناوگان جدید شاهد ارتقا سطح رفاه عمومی، کاهش آلایندگی زیست محیطی، افزایش ضریب ایمنی مسافران و ضریب ایمنی شهر در حوادث غیر مترقبه و صرفه جویی در مصرف سوخت خواهیم بود.

شهردار بیرجند گفت: این ناوگان در مناطق مختلف شهر به خصوص در مناطق پرتردد شروع به فعالیت می کند و در خیابان‌هایی که امکان تردد برای اتوبوس‌های درون شهری فراهم نباشد از دستگاه‌های ون استفاده می شود.

بهترین با اشاره به اینکه در حوزه تاکسی رانی ۶۵ درصد تاکسی‌های درون شهری بیرجند فرسوده هستند افزود : این خودروها برابر قانون باید نوسازی شوند که با تفاهم بین اتحادیه تاکسیرانی کشور و کمیته امداد امام خمینی برای نوسازی ناوگان تاکسی رانی فرسوده بیرجند ۸۴ فقره تسهیلات از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص یافته است.

وی افزود : در تیرماه امسال،۳۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان وام کم بهره و با باز پرداخت ۵ ساله به مالکین دستگاه‌های فرسوده تعلق گرفته است که تاکنون ۱۸ دستگاه وارد بیرجند شده و ۱۲ دستگاه دیگر نیز تا دو هفته آینده وارد شهر می شود.

شهردار بیرجند همچین در این مراسم از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر هم سطح خیابان ارتش و صیاد شیرازی در دهه فجر خبر داد.

حجت اسلام عبدرزاق، رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این مراسم از شهرداری و سازمان اتوبوس رانی خواست تا سیستم حمل و نقل شهری و امکاناتشان تکمیل و تجهیز شود.


در پایان از چند نفر از رانندگان حمل و نقل درون شهری تجلیل شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از