حالت تاریک
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی:

شاخص مقاوم‌سازی در خراسان‌جنوبی به ۶۱ درصد رسید

شاخص مقاوم‌سازی در خراسان‌جنوبی به ۶۱ درصد رسید

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: شاخص کشوری مقاوم‌سازی مسکن روستایی اکنون ۵۴ درصد و در استان ۶۱ درصد است.

قاسم تنها، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، با اشاره به وجود ۳۴ هزار و ۶۶۳ واحد نامقاوم در استان، گفت: شاخص مقاوم‌سازی در کشور ۵۴ درصد است اما این شاخص در خراسان جنوبی ۶۱ درصد است که هفت درصد از کشور جلوتر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات ارزان قیمت برای مقاوم‌سازی واحدهای ساختمانی تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان ۲۰ ساله و پنج درصد به افراد متقاضی اعطا می‌شود.

با بیان اینکه سند مالکیت به معنای رسمیت ‌بخشیدن به املاک روستایی و شهری است، گفت: در راستای برنامه‌های سوم و چهارم توسعه و ماده الحاقی به قانون ساماندهی با همکاری ثبت اسناد و املاک در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از ابتدای تشکیل استان تاکنون تعداد ۸۵ هزار و ۵۲۷ جلد سند صادر شده است.

وی افزود: از این تعداد ۷۴هزار و ۲۱۵ جلد سند روستایی و ۱۱ هزار و ۳۱۲ جلد سند شهری بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد هزار و ۱۸۳ جلد سند در سطح استان صادر شده که تعداد ۸۴۹ جلد سند روستایی و ۳۳۴ جلد سند شهری است.

تنها با بیان اینکه  به بحث صدور سند مالکیت واحدهای روستایی و شهری تاکید جدی داریم، تصریح کرد: توسعه روستا، پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمار می‌رود.

وی از دیگر مزایای صدور سند را کمک به توسعه و رونق اقتصاد در روستاها، ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت روستاها، امکان استفاده بعنوان وثیقه در تسهیلات بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک تثبیت مالکیت و از بین بردن اختلاف ملکی وکاهش سطح دعاوی املاک روستایی در مراجع قضائی اشاره کرد.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه بنیاد مسکن استان سرآمد اجرای طرح هادی در کشور است، گفت: ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان داریم که طرح هادی آنها تهیه طرح شده و حدود ۹۸ درصد عملکرد در این حوزه بوده است.

وی با بیان اینکه طرح هادی در ۷۴۵ روستای استان آغاز شده است، افزود:  در این زمینه ۱۷ درصد از شاخص کشوری جلوتر هستیم.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از