حالت تاریک
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی :

شهادت آیت‌الله رئیسی بیداری جدید جهانی بود

شهادت آیت‌الله رئیسی بیداری جدید جهانی بود

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی گفت: شهادت آیت الله رئیسی یک نوع بیداری و بصیرت جدید جهانی بود و نشان داد تنها نظامی که می‌تواند جامعه جهانی را عادلانه اداره کند نظام دین خداست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، آیت الله سید علیرضا عبادی شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهادت شهدای خدمت، آیت الله رئیسی و یاران شهیدش در حوزه علمیه رضویه بیرجند گفت: شهادت آیت‌الله رئیسی و یارانش مصیبت عظیمی است اما آثاری که دارد خود دلداری و تسلیت بوده و مزید اجر و مقام آنها خواهد بود و آن بیداری جهانی است.

وی افزود: فلسفه شهدا و شهادت که همواره اولیای الهی به این مقام می‌رسند برای همین هدف است، دنیایی که در خواب عمیق قرار دارد در این جریان بیدار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه این واقعه حجت بر همه اهل دنیا شد ادامه داد: از یک‌ مساله‌ای که همواره در طول تاریخ و بدتر از همیشه در آخرالزمان بود از یک حجاب پرده‌برداری شد.

عبادی بیان کرد: انقلاب ما اسلام ما است و اسلام، دین خداست، دین اسلام به دعوت همه انبیا بوده و امانتی از اهل بیت (ع) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی افزود: در پیاده کردن آرمان‌های انقلاب یک نمونه از دولت اسلامی در دولت رجایی داریم که در مدت زمان خیلی کوتاه به پایان رسید و فاصله بین انقلاب و آرمان‌های آن حفظ شد و نتوانستیم به آرمان‌ها برسیم.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: سه سال دولت سیزدهم هم فرصتی برای پیاده کردن آرمان‌های انقلاب بود و آیت الله رئیسی در داخل و خارج توانست با تلاش‌های فراوان نمونه‌ای ارائه دهد، استراحت و شب و روز نداشت اما کار مهمی داشت.

عبادی با بیان اینکه ظالمین نمی‌توانند عدل را پیاده کنند، گفت: در این ۴۵ سال از داخل و خارج برای اینکه آرمان‌های انقلاب پیاده نشود همه گزینه‌ها را بکار گرفتند تا این قضیه مبهم بماند.

وی تأکید کرد: کاری که آیت الله رئیسی به صورت نسبی انجام داد این است که نمونه را نشان داد که دولت اسلامی چگونه باید باشد، بعد دیدید روی مردم نه تنها ایران چه تاثیری دارد.

عبادی تصریح کرد: آنچه مهم است که این تجربه پیش آمد یک بیداری، هوشیاری و بصیرت جدید بود رمز آنچه مقام معظم رهبری از آن به دولت اسلامی و بعد جامعه اسلامی یاد کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی تاکید کرد: از همه آنهایی که این شایستگی را در خود می‌بینند تا جای آیت الله رئیسی و مسئولان دیگر را به نحو شایسته پر کنند درخواست می‌شود این فرصت را از دست ندهند و به بین مردم بیایند و ‌کسانی که نمی‌توانند نیایند.

وی بیان کرد: پیام مردم با بصیرت ما این است که در این مقطع برای جانشینی و جایگزین فردی که بتواند شیوه دولت سیزدهم را ادامه بدهد در فرصت باقیمانده با مشورت و کارشناسی پیش بروند تا در این فرصت معین بتوانند وصیتی که امام ارحل فرمودند انقلاب را دست نامحرم ندهید فراهم شود.

عبادی ادامه داد: همه ما مسئول هستیم چون معیار رای مردم است و همه افرادی که تاکنون روی کار آمده‌اند با رای مردم آمده‌اند و باید استغفار کنیم چون در دوره‌هایی انقلاب را به دست افرادی سپردیم که یا نخواستند و یا نتوانستند.

وی با بیان اینکه باید این فرصت را غنیمت دانسته و امانت را به اهل آن بسپاریم، افزود: امروز ملت‌ها که در مکتب‌های باطل و ستم با همه ادعا به بن بست رسیده‌اند به دنبال مکتبی جوابگو می‌روند و به حق این را در اسلام دیده‌اند.

امام جمعه بیرجند گفت: در آستانه وصول به قله‌های ارزش و در گذر از پیچ تاریخ هستیم و امروز همه اسلام و کفر با هم درگیر شده‌اند و سرنوشت بشر در حال رقم خوردن است.

وی با بیان اینکه دشمنان هیچ پروایی از هیچگونه جنایتی ندارند، افزود: نسل‌های آینده در انتظار فداکاری هستند که در این مقطع از اسلام به معنای واقعی کلمه دفاع جانانه شود که قبل از هر چیز شناخت و آگاهی لازم است و امروز همه به ویژه علما مسئولیت دارند.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از