حالت تاریک
مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان:

تکلیف‌محوری پیام شهدا به دانشجویان است

تکلیف‌محوری پیام شهدا به دانشجویان است

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: تکلیف‌محوری پیام شهدا به دانشجویان برای مقابله با جنگ نرم دشمن است که باید در راس امور قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خاورستان، اسماعیل زمانی در اولین کنگره ملی شهدای دانشجو معلم استان که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: هزار و ۲۹ شهید دانشجو معلم در سطح کشور داریم که وقتی جنگ تحمیلی آغاز شد راهی جبهه‌ها برای دفاع از کشور شدند.

راوی دفاع مقدس با بیان اینکه امروز درگیر در حال جنگ تمار عیاری به نام جنگ نرم هستیم، افزود: این کنگره شهدای دانشجو معلم به دنبال پاسخگویی است که اجازه ندهد این پرچم و ندایی که قلب هر آزادیخواهی را تسخیر کرده است خاموش شود.

زمانی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این کنگره شهدا زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت است، ادامه داد: شهدای دانشجو معلم دارای صفت‌ تکلیف‌محوری هستند که امروز دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم می‌توانند با بهره‌گیری از آن در این جبهه نقش‌آفرینی کنند.

مسئول هماهنگی کنگره ملی شهدای دانشجو معلم و مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان در ادامه بیان کرد: برای مقابله با جنگ نرم دشمن باید روحیه تکلیف‌محوری شهدا در راس امور قرار گیرد.

زمانی بر شناخت زمانه توسط دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم تأکید کرد و افزود: امروز در جنگ نرم مهمترین زمان‌شناسی کسب علم و معرفت است یعنی باید به سمت تولید علم برویم و نظریه‌پردازی و ایده‌پردازی کنیم چون اگر کشوری تولیدکننده باشد هیچ قدرتی جرأت نزدیک شدن به آن را پیدا نمی‌کند.

راوی دفاع مقدس بر ظرفیت‌شناسی برای کمک به جبهه حق تأکید کرد و گفت: دانشجو معلمان می‌توانند از فرهنگ عاشورایی شهدا درس بگیرند و باید به سمتی برویم که سیره و سبک زندگی شهدای دانشجو معلم را تدریس کنیم.

وی در ادامه دشمن‌شناسی را یکی از نشانه‌های انسان تکلیف‌محور دانست و تصریح کرد: امروز دشمن کسانی هستند که بر طبل جدایی دین از سیاست می‌نوازند.

زمانی بیان کرد: امام‌شناسی یکی دیگر از از نشانه‌های انسان تکلیف‌محور است و اگر کسی امام را خوب شناخت پا جای امام می‌گذارد نه عقب‌تر و نه جلوتر.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از