حالت تاریک
رئیس پارک علم فناوری خراسان جنوبی:

صادرات محصولات شرکت های‌دانش بنیان‌به۱۰ کشور

صادرات محصولات شرکت های‌دانش بنیان‌به۱۰ کشور

رئیس پارک علم فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه محصولات تولیدی شرکت‌های پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به بیش از ۱۰ کشور صادرات می‌شود، گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۱۲۰ هزار دلار صادرات انجام شده است‌.

به گزارش خاورستان،محمدحسن مجیدی روزدوشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان در سال ۹۰ تاسیس شده است.

 
 رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر  ۲۰۵ واحد فناور، ۵۶ شرکت دانش‌بنیان و پنج مرکز رشد از خدمات پارک علم و فناوری خراسان جنوبی بهره‌مند هستند.
 
 وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند، افزود: از مجموع واحد فناور سطح استان، ۹۱ تعداد واحد در بیرجند، ۲۹ واحد در قاین، ۳۵ واحد در فردوس و ۹ واحد در طبس مستقر هستند.
 
 مجیدی با بیان اینکه در دو سال گذشته شرکت‌های پارک علم و فناوری استان ۱۳۴ ثبت اختراع داشتند، گفت: بیش از هزار و ۳۶ نفر در این شرکت‌ها اشتغال مستقیم دارند.
 
 رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۴۱ شرکت امور موسساتی در استان، ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان استان در سال ۹۹، تعداد ۳۴ مورد بوده و اکنون ۵۶ شرکت رسیده است که رشد ۶۵ درصدی را نشان می‌دهد.
 
 مجیدی به فروش شرکت‌های پارک و علم و فناوری اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰، ۲ هزار و ۸۴۵ میلیارد ریال و در سال گذشته ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال فروش داشتند.
 
 
وی با بیان اینکه محصولات تولیدی شرکت‌های پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به بیش از ۱۰ کشور صادرات می‌شود، افزود: در سال گذشته یک میلیون و ۱۲۰ هزار دلار صادرات انجام شده است‌.
 
 
مجیدی در ادامه تصریح کرد: محصولاتی از جمله نرم‌افزارهای آموزشی، محصولات پتروشیمی، محصولات پلیمری، فرآورده‌های دام و طیور، ابزار سنجش الکترونیک و محصولات فرآوری شده صنایع غذایی عمدتا به کشورهای افغانستان، پاکستان، کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق صادر شدند.
 
 
وی به برگزاری نخستین رویداد علمی و فناوری از تانا تا ثریا در سال گذشته اشاره کرو و گفت: این رویداد برای استارت آپ‌های تخصصی، بررسی ایده‌ها و جشنواره‌ها و شناسایی نظام مسائل اولویت‌دار خراسان جنوبی و شناسایی طرح‌های مرتبط به آن با حضور سرمایه‌گذاران و طرح‌های فناورانه و دانش بنیان برگزار شد.
 
 
رئیس پارک علم  فناوری خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با ۱۶ دستگاه اجرایی منعقد شد تا نیازهای این دستگاه‌ها احصا و با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان، به تامین نیازهای فناورانه پرداخته شود.
 
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از