حالت تاریک
تابستان امسال؛

طرح شهید عجمیان در ۴۰۰مدرسه خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود

طرح شهید عجمیان در ۴۰۰مدرسه خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از آغاز اجرای طرح شهید عجمیان در بیش از ۴۰۰ مدرسه استان با هدف بهسازی و شاداب‌سازی فضای مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سید علیرضا موسوی‌نژاد امروز دوشنبه در نشست هماهنگی طرح شهید عجمیان در خراسان جنوبی گفت: سال گذشته در قالب این طرح ۴۷۰ مدرسه استان با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال نقاشی، رنگ‌آمیزی و شاداب‌سازی شد.

وی با بیان اینکه طرح شهید عجمیان در طول چهار سال اجرا خواهد شد ادامه داد: تابستان امسال مرحله دوم این طرح در سطح مدارس استان اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این محله از اجرای طرح شهید عجمیان تعمیر سرویس‌های بهداشتی مدارس و تعمیر میز و صندولی‌ها در دستور کار است، افزود: امیدواریم با ساماندهی گروه‌های جهادی و نظارت بر آنها شاهد کار با کیفیت، جلوگیری از آسیب‌ها و عدم اعمال هزینه سنگین خواهیم بود.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه طرح شهید عجمیان دهه اول شهریور باید به پایان رسیده باشد گفت: اکنون ۲۸ مدرسه مختلط بین ۶۰ تا ۱۱۶ دانش‌آموز در استان داریم که در ۱۳ مدرسه می‌توان تفکیک جنسیتی انجام داد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی هم اظهار کرد: سال گذشته ۱۴ میلیارد در یک مرحله به استان ابلاغ شد که معادل ۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیارد ریال برای تعمیر میز و نیمکت‌ها هزینه شد.

حامد رخسارپور یادآور شد: سال گذشته ۴۷۰ مدرسه در سامانه مربوط به طرح شهید عجمیان برای رنگ‌آمیزی و نقاشی اعلام نیاز کردند که ۱۵۰ مدرسه مربوط به بیرجند و درمیان بود.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از مدارس قدمت بالای ۱۰ تا ۱۵ سال دارند، گفت: امسال در کنار رنگ‌آمیزی و تعمیر میز و صندلی‌ها با توجه قدمت ، تعمیر سرویس‌های بهداشتی هم در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هزینه خرید یک صندلی امتحانی را بالای ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: تعمیر صندلی، میز و نیمکت با توجه به تعداد بالای دانش‌آموزان استان کار بزرگی است.

وی تأمین مصالح و دراختیار قرار دادن آن به شهرستان‌ها را در کاهش مخارج مؤثر دانست و عنوان کرد: امسال بر اساس نامه ارسالی  از مرکز پنج شهرستان محروم مشخص شده است که می توان با خرید مصالح و کاهش هزینه ها این مهم را به کل استان تعمیم داد.

رخسارپور از تعمیر سرویس‌های ۱۳ مدرسه مختلط روستایی تا مهر ماه خبر داد و خواستار مساعدت خیران و... در این راستا شد، یادآور شد: برای تأمین مصالح می توان به مدارس کمک کرد و برای دستمزدها نیاز به کمک دیگر نهادها و ادارات است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی هم در این جلسه عنوان کرد: یکی از نیازهای اساسی گروه‌های جهادی که در قالب قرارگاه‌های عملیاتی فعالیت می‌کنند، تجهیز قرارگاه‌های عملیاتی برای استفاده بهینه از گروه‌های جهادی در مأموریت‌ها است.

مهدی هنری از تجهیز قرارگاه‌های جهادی شهرستان‌ها خبر داد و افزود: در این زمینه ۲۶۰ قلم از تجهیزات در حوزه زیرساختی، عمران و رسانه با هدف پوشش گروه‌های جهادی در اختیار قرارگاه‌های جهادی شهرستان‌ها قرار گرفت.

هنری بیان کرد: هماهنگی لازم برای حضور گروه‌های جهادی مهمان در قالب طرح شهید عجمیان با مشارکت و همکاری فرمانداری‌های شهرستان‌ها انجام خواهد شد.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از