حالت تاریک
بسته خبر ورزشی خاورستان؛

طلای کاراته‌کای خراسان‌جنوبی در رقابت‌های کشوری

طلای کاراته‌کای خراسان‌جنوبی در رقابت‌های کشوری

در بسته خبر ورزشی امروز خاورستان خبرهای متنوعی از طلای کاراته‌کا، رقابت ۷۰ تیرانداز کمان‌دار ، رقابت تکواندوکاران درخشش کاراته‌کاها، تیم‌ بانوان دارتر، معرفی برترین‌های دوی کوهستان و همایش پیاده‌روی فردوس وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان،ورزشکار خراسان جنوبی در مسابقات قهرمانی کشور مقام اول را از آن خود کرد.

مسابقات کشوری سبک شوتوکان به میزبانی استان مازندران شهرستان رامسر برگزار و طاها نخعی نژاد موفق به کسب مقام قهرمانی در کمیته و سوم در بخش کاتا شد.

رقابت ۷۰ تیرانداز کمان‌دار شرق کشور در بیرجند 

 مسابقات تیراندازی با کمان قهرمانی شرق کشور به میزبانی خراسان‌جنوبی برگزار شد. 

نوروزپور رئیس هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌جنوبی گفت: در این دوره از مسابقات ۷۰ نفر از استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان در یک روز با هم رقابت کردند.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات برای گرامیداشت هفته دولت و شهید حاج قاسم سلیمانی در سالن علوی بیرجند برگزار شده است افزود: هدف از برگزاری این مسابقات حفظ قهرمانان استان در رده‌های مختلف سنی و همچنین انتخابی تیم نونهالان استان برای شرکت در المپیاد استعداد‌های برتر کشور بود.

رقابت تکواندوکاران 

 مسابقات قهرمانی تکواندو با حضور ۲۰۰ ورزشکار از ۸ شهرستان در خراسان جنوبی برگزار شد.

این دوره از مسابقات در سالن مخابرات بیرجند به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و شهید ورزشکار مرتضی بصیری‌پور در رده‌های سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شد.

به گفته وی این مسابقات با هدف انتخاب تیم استان برای حضور در مسابقات کشوری برگزار شد.

معرفی برترین‌های دوی کوهستان 

ششمین دوره مسابقات اسکای رانینگ (دوی کوهستان) خراسان جنوبی به میزبانی طبس با معرفی برترین‌ها برگزار شد.

این دوره از مسابقات با حضور ۴۰ شرکت کننده از استان‌های خراسان‌‌جنوبی و رضوی در ۵ رده سنی و در دو قسمت آقایان و بانوان در مسیر ژئو سایت رشته کوه شتری برگزار شد.

دوندگان مسیر ۲۱ کیلومتری در قسمت آقایان و ۱۶ کیلومتری در بخش بانوان را پیمایش کردند.

در بخش بانوان رده سنی ۱۸ سال به بالا فریبا اختری،زهرا رحیمی و نجمه سادات موسوی از طبس مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

در بخش آقایان رده سنی ۱۸ تا ۴۰ سال محمدعلی عبدالهی، عباس رزقی و امین فهرستی ثانی مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

در بخش آقایان رده سنی ۴۰ سال به بالا سیداسماعیل قریشی، هادی یعقوبی و‌اسماعیل خدابخشی مقام اول تا سوم را به دست آوردند.

درخشش کاراته‌کاهای بیرجندی در جام هشتمین خورشید

دومین دوره دوره مسابقات بین‌المللی کاراته جام هشتمین خورشید در دو روز اخیر در استان خراسان رضوی شهر مشهد مقدس در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد.

در این دوره از مسابقات که در سالن ورزشی شهید بهشتی مشهد برگزار شد، حدود ۱۱۰۰ کاراته‌کا از کشورهای مختلف در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان ، امید و بزرگسالان در دو بخش کاتا و کومیته به رقابت پرداختند. 

تیم کاراته کنترلی استان به سرپرستی مهدی دوستی و مربی گری محمد حسین معتمدی به این دوره از مسابقان اعزام شدند.

آقایان امیر محمد مزگی نژاد ، امیر حسین مزگی نژاد ، سامان نصرآبادی ، ابوالفضل غفاری ، امیر کیان شاهی ، مهدی دوستی و محمد حسین معتمدی در این دوره از مسابقات شرکت کردند.

مقام سوم کاراته مسابقات بین المللی جام هشتمین خورشید در بخش کمیته وزن منفی ۶۷ کیلو گرم بزرگسالان توسط محمد حسین معتمدی و همچنین مقام سوم توسط امیر کیان شاهی در بخش امید وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شدند.

همایش پیاده‌روی فردوس

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی گرامیداشت ۱۳ شهریورماه روز ملی حرکت های جهادی و امداد مردمی در شهرستان فردوس برگزار شد.

 در این همایش شرکت کنندگان مسیر میدان مادر (پیام نور) تا پارک دلگشا را پیاده روی کردند.

بانوان دارتر هم‌تیمی‌های خود را شناختند

تیم دارت بانوان استان خراسان جنوبی جهت اعزام به مسابقات قهرمانی کشور مشخص شد

مرحله دوم مسابقات دارت انتخابی تیم بانوان استان خراسان جنوبی در محل خانه دارت باشگاه_پایار شهرستان طبس برگزار شد و در پایان این دوره از مسابقات که با حضور ۱۲ بازیکن از شهرستانهای بیرجند، طبس و عشق‌آباد بصورت دوره‌ای برگزار شد؛ خانم ها زهرا رجبی، سیده‌ملیحه قریشی‌زادگان، مائده عطایی و زهرا مومن به ترتیب مقام های اول تا چهارم را کسب و به عنوان بازیکنان تیم بزرگسالان استان انتخاب شدند. هیوا محمدی و شیوا کیانوش نیز پنجم و ششم شدند.

لازم به ذکر است مسابقات دارت قهرمانی کشور در آبان‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از