حالت تاریک
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه:

ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی به شرق آسیا معرفی می‌شود

ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی به شرق آسیا معرفی می‌شود

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی گفت: با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و برگزاری وبینارهای مختلف با کشورهای خارجی، ظرفیت‌های استان به شرق آسیا و به مرور در سایر کشورهای جهان معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، افسانه ابراهیمی امروز در نشست رونمایی از پوستر و برنامه‌ریزی وبینار معرفی توانمندی‌های گردشگری، تجاری و دانش‌بنیان استان اظهار کرد: با توجه به شعار امسال با جدیت بیشتر از گذشته حوزه گردشگری استان را با مشارکت مردمی پیگیری می‌شود.

وی در ادامه افزود: اشتغال‌زایی، ارزآوری، توسعه اقتصادی و زمینه‌سازی برای شناخت گردشگران خارجی از استان، جذب سرمایه‌گذار و ‌تجارت خارجی از مزایا توسعه گردشگردی است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی ضمن قدردانی از همکاری و استقبال اداره کل میراث فرهنگی برای برگزاری سلسله وبینارهای معرفی توانمندی‌های استان گفت: بدون شک این استقبال سبب ایجاد انگیزه و ابتکار در حوزه گردشگری و زمینه‌ساز ورود گردشگران خارجی به استان خواهد شد.

ابراهیمی بیان کرد: برای جذب گردشگران خارجی در حوزه‌های جغرافیایی زیادی می‌توان کار کرد اما ابتدا شرق آسیا و کشور ویتنام را به دلیل برخی مشابهات انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: فضا و زمینه برای جذب گردشگران شرق آسیا به خراسان جنوبی فراهم است و می‌توان با اتحاد و همدلی بین دستگاه‌های متولی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان را به بهترین نحو معرفی کرد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه افزود: در سال‌های بعد از افزایش تحریم‌ها بیشترین آمار گردشگران خارجی ایران مربوط به حوزه شرق آسیا بوده که بیشتر استان‌های تهران، اصفهان و فارس را انتخاب کردند اما اکنون گردشگران خارجی به دنبال کشف جاذبه‌های استان‌های دیگر هستند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی گفت: شرق ایران با تمرکز بر استان خراسان جنوبی در اولویت معرفی قرار گرفته است.

به گفته وی؛ با برگزاری وبینارهای مختلف زمینه برای ارتباطات آینده شرکت‌های دانش‌بنیان، گردشگری و سایر حوزه‌ها با همدیگر فراهم می‌شود و در آینده با امضای تفاهم‌نامه‌های متعدد نسبت به تبادل گردشگر اقدام خواهد شد.

ابراهیمی در ادامه خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی بین کشورهای خارجی با استان یا شهرستان‌ها در قالب وبینارها پیش‌بینی شده و در اولویت اجرا قرار می‌گیرد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی اظهار کرد: باید با همکاری، هم‌افزایی و مشارکت بین دستگاهی و ارائه برنامه‌های منسجم و غنی گردشگران را به این سمت جذب کنیم چون جذب حتی یک گردشگر سفیری برای استان یا کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: اگر قرار است با مشارکت مردم جهش تولید در استان محقق شود از بخش خصوصی نیز انتظار داریم به صورت جدی پای کار باشد، هیچگونه توقع مالی نداریم و انتظار داریم ما را یاری کنند تا بسته گردشگری منسجم از استان ارائه دهیم.

ظرفیت‌های استان به‌صورت وبیناری به جهان معرفی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: این استان ظرفیت‌های خوبی برای معرفی به گردشگران داخلی و خارجی دارد که با همکاری نمایندگی وزارت امور خارجه در استان با برگزاری وبینارهای متعدد درصدد معرفی و جذب گردشگر خارجی به استان هستیم.

هادی شاهوردی گفت: براساس مذاکراتی که با نمایندگی وزارت امور خارجه انجام شد درصدد هستیم کشورهایی که می‌توانند اهداف خوبی برای استان در حوزه گردشگری داشته باشند را جذب کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اقداماتی که وزارت امور خارجه در زمینه لغو یکطرفه روادید برای بسیاری از کشورهای جهان انجام داده زمینه برای ورود گردشگران خارجی فراهم شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از