حالت تاریک

غارت‌فرهنگ‌مکتوب و‌افتخارات دانشمندان اسلامی‌توسط دزدان اروپایی

غارت‌فرهنگ‌مکتوب و‌افتخارات دانشمندان اسلامی‌توسط دزدان اروپایی

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه همه شر و فساد؛ متعلق به غرب است، گفت: فرهنگ مکتوب را این دزدان اروپایی از بین بردند و همه افتخارات علما و دانشمندان اسلامی در علوم مختلف را غارت کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خاورستان،آیت الله سیدعلیرضا عبادی در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت هفته کتاب اظهار داشت: کتاب، تصویر گفته هایی است که از زبان جاری و از مسیر قلم به دفتر منتقل می شود. 

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: آنچه از زبان جاری می شود ترجمان اندیشه ای است که آن را افاضه می کند و آنچه که به صورت علم به آن کتاب می گوییم، علم ضرورت اجتناب ناپذیر در حیات انسانی است.

 وی با بیان اینکه زندگی انسانی باید با علم اداره شود، افزود: بدون علم و فراگیری، کسی حرف زدن را هم بلد نیست و با علم و تعلم می شود حرف زدن را یاد گرفت بنابراین علم پشتوانه هر گونه رشدی در جامعه بشری است.

 آیت الله عبادی عنوان داشت: همه دست یافته ها به وسیله علم صورت می گیرد. کتاب یک وسیله مقدس است اما مطلق نیست و به همان اندازه ای که کتاب می تواند حامل علم باشد همان میزان می تواند حامل جهل باشد.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هر قلم و اندیشه ای که علم نیست، افزود: هر مطالعه ای منتج به نتیجه خیر نمی شود شاید منشا گمراهی باشد و کسانی که متصدی امور تغذیه جامعه هستند باید توجه داشته باشند که بسیاری از بیماری ها محصول غذاهای ناسالم است. 

 وی در ادامه گفت: کتاب هم استاندارد دارد و انسان باید بداند که این علم را از دست چه کسی می گیرد و به همان اندازه ای که علم و کتاب مفید در اختیار جامعه قرار می دهید بالاترین اجر را می برید.

 آیت الله عبادی عنوان کرد: آن که فکر و اندیشه را ترور گمراه می کند که در یک مرگ زودرس خلاصه نمی شود بلکه جریانات فاسدی را ایجاد می کند که انتهای آن معلوم نیست و چه گناه بزرگی است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه از افتخارات بزرگ جوامع اسلامی، آثار علمی آنان است، گفت: همه شر و فساد مال غرب است و انگلیس زمانی که بر ایران حاکم بود، کشور را از همه جهات از جمله کتاب ها را غارت کردند و آن چه که ماند را هم در داخل از بین بردند. 

 وی بیان داشت: فرهنگ و فرهنگ مکتوب را این دزدان اروپایی از بین بردند و آن همه افتخاراتی که از علما و دانشمندان اسلامی در علوم مختلف بود را غارت کردند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از