حالت تاریک
معاون استاندار خراسان جنوبی:

قانون جوانی جمعیت برای مردم تبیین شود

قانون جوانی جمعیت برای مردم تبیین شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: قوانین خوبی در حوزه جوانی جمعیت وضع شده که باید برای مردم تبیین شود.

به گزارش خاورستان، سید محمدرضا طالبی روز سه‌شنبه در سیزدهمین جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان افزود: باید با تببین درست قوانین، روحیه مطالبه گری را در بین مردم تقویت کرد تا به حق قانونی خود برسند.

وی گفت: حوزه‌های مسکن، واگذاری زمین، تسهیلات فرزن آوری، مسایل پزشکی، ناباروری و تسهیل ازدواج جوانان از موضوعاتی است که باید به خوبی برای مردم تبیین شود تا از قوانین مرتبط با آن و تسهیلاتی که دولت در نظر گرفته، مطلع باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: رسانه‌ها در این زمینه باید پای کار باشند و دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه به خوبی پاسخگویی کنند.

وی با تاکید بر اینکه پیری جمعیت عواقب سوء برای کشور دارد گفت: اگر روال پیری جمعیت به این صورت باشد در آینده نزدیک ممکن است تبدیل به تهدید در حوزه‌های مختلف شود.

طالبی افزود: جوانی جمعیت از سال‌های گذشته جزو دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری بوده و در همین راستا قانون جامع "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" تصویب شده اما لازم است مفاد آن به خوبی در استان اجرایی شود.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی برای اینکه قانون جوانی جمعیت را به درستی در استان پیاده کنند باید پیگیری‌های لازم را از وزارتخانه و سازمان‌های مرتبط داشته باشند تا توفیقات خوبی را بتوانیم کسب کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: مواردی که زمینه آن در استان فراهم است باید بدون کم و کاست توسط دستگاه‌های اجرایی عملیاتی شود و هیچ عذری در این زمینه پذیرفته نیست.

وی همچنین با اشاره به اهمیت ازدواج و استحکام خانواده گفت: در این زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی قبل و بعد از ازدواج لازم است که باید با دعوت از مربیان کشوری و استفاده از همه ظرفیت‌های در اختیار به آن توجه کرد.

طالبی ادامه داد: سواد رسانه‌ای نیز از موضوعات مهم در ارتباط با جوانی جمعیت است که باید با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن پرداخته شود.

وی گفت: عمده طلاق‌ها در سنینی است که زوجین دچار تصمیمات احساسی می‌شوند لذا آموزش‌های مرتبط از سوی سازمان‌های مربوطه باید به جامعه هدف ارایه شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: یکی از موارد مهم درخصوص جوانی جمعیت تولد نوزاد سالم است که در این راستا باید مشاوره‌های ژنتیک مورد توجه قرار گیرد همچنین ارایه آموزش‌های قبل از بارداری در پیشگیری از معلولیت‌ها توسط مراکز بهداشت مورد تاکید است.

وی گفت: با همکاری آموزش و پرورش استان مساله کمبود فضا در مرکز ناباروری رویش بیرجند تدبیر می‌شود تا از فضاهای مجاور این مرکز برای پارکینگ، انبار و اسکان همراهان بیمار بتوان استفاده کرد.

ارایه طرحی برای ساماندهی پرداخت وام ودیعه مسکن، تعیین تکلیف مکانی برای دایر شدن مهدکودک شیفت عصر ویژه مادران شاغل در دانشگاه علوم پزشکی، ارایه گزارشی از شهرداران در ارتباط با نحوه اجرای قوانین مربوط به جوانی جمعیت، پیگیری برای صحت سنجی آمار تسهیلات ازدواج که در استان پرداخت شده و برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه زوجین جوان از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از