حالت تاریک

قربانیان لینک‌های جعلی در خراسان جنوبی

قربانیان لینک‌های جعلی در خراسان جنوبی

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: کلاهبرداری با پیامک حاوی لینک جعلی یکی از روش‌های رایج کلاهبرداری در کشور می‌باشد که از سوی کلاهبرداران سایبری برای هک گوشی و خالی کردن حساب‌های بانکی افراد طراحی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سرهنگ قدرت الوانی، رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجرمان سایبری با ارسال انبوه پیامک جعلی با مضمون داشتن پیامی جدید در سامانه‌های الکترونیک اعلام‌شده کاربر را تحریک کرده که در ادامه فرد قربانی برای مشاهده این پیام و پرداخت وجه به سایت جعلی هدایت شده و اطلاعات حساب بانکی آنان سرقت می‌شود که با این کار مجرمان سایبری اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی قربانیان می‌کنند. 

به گفته او امروزه یکی از جرایم شایع در فضای مجازی کشور کلاهبرداری از طریق پیامک است که معمولا این پیامک‌ها دارای لینک‌هایی است به سایت‌های جعلی ارجاع داده می‌شود و وقتی فرد قربانی وارد این نوع لینک‌ها می‌شود، بدافزاری بر روی سیستم وی نصب شده و مجرم از این طریق میتواند به طرق مختلف قربانی را مورد سو استفاده قرار دهد که یکی از این موارد دسترسی به لیست مخاطبین قربانی و ارسال پیام‌های متعدد به دیگران می‌باشد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی افزود: کاربران میتوانند با دانلود نکردن فایل‌ها از سایت‌های نامعتبر و غیر مطمئن به روزرسانی آنتی ویروس، دقت در وارد کردن نشانی درگاه‌های پرداخت الکترونیکی بانک‌ها و توجه به پروتکل امن HTTPS و عدم توجه به ایمیل‌ها یا لینک‌های ناشناس در فضای مجازی از بروز و ظهور چنین کلاهبرداری‌هایی پیشگیری کرده و ضریب امنیت را در فضای مجازی افزایش دهند.

این مقام سایبری تصریح کرد: در صورتی که شهروندان گرفتار این شگرد مجرمانه شدند ابتدا اینترنت تلفن همراه خود را خاموش کرده و حساب بانکی مرتبط را تخلیه یا مسدود کنند. 

همچنین به دوستان و مخاطبان خود اطلاع‌رسانی کنند که هر نوع پیامکی که از سمت وی دریافت می‌کنند، جعلی است و امکان کلاهبرداری از آنان متصور میباشد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی به شهروندان توصیه کرد: هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی و یا شبکه‌های اجتماعی و یا نیاز به مشاوره و راهنمایی می‌توانند از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس الکترونیکی https: //cyberpolice. gov ir و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا در تمامی ساعات شبانه‌روز با متخصصان و کارشناسان پلیس فتا در ارتباط باشند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از