حالت تاریک
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

رعایت عدالت مهم‌ترین مسئله در قضاوت است

رعایت عدالت مهم‌ترین مسئله در قضاوت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه رعایت عدالت مهم‌ترین مسئله در قضاوت است، گفت: وقتی کسی در جامعه مظلوم واقع و به او ظلم شود به دستگاه قضایی پناه می‌آورد و اگر آنجا عدالت رعایت نشود دیگر چه می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز چهارشنبه در دیدار با اعضای شورای عالی قضائی استان به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: مسئله عدالت و قضاوت، مسئله تکوین و تشریح است و از زمان آفرینش انسان در تکوین اینطور است که انسان قضاوت می‌کند.

وی ادامه داد: چقدر  مجرمانی هستند که کسی از جرم آنان خبر ندارد اما یا سر به جنون می‌زنند یا خودکشی می‌کند یا خود را به دادگاه معرفی می‌کند این یعنی عدالت و قضاوت در تکوین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه راه خدا و انبیاء الهی راه عدالت است، عنوان کرد: رعایت عدالت مهم‌ترین مسئله در قضاوت است چون وقتی کسی در جامعه مظلوم واقع و به او ظلم شود به دستگاه قضایی پناه می‌آورد و اگر آنجا عدالت رعایت نشود دیگر چه می‌شود.

عبادی تصریح کرد: امتیازات تشییع همین است که وراثت همه انبیاء می‌باشد و به تعبیر امیرالمومنین(ع)، فلسفه حکومت این است که حقی را به صاحب حق برساند یا دست ظالمی را از مظلوم کوتاه کند و اگر این مهم نباشد به اندازه عطسه بُز ارزش ندارد.

وی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی ایران براساس این مکتب و در آستانه اجرای عدالت عمومی در سطح کره زمین به رهبری حضرت مهدی(عج) است بنابراین امتیاز انقلاب اسلامی بر همه حکوت‌های دنیا همین می‌باشد.

امام جمعه بیرجند افزود: همه ائمه اطهار(ع) هم یک راه رفتند و آن راه همه انبیاء الهی برای اجرای قسط و عدل است.

عبادی با تأکید بر اینکه عدالت گمشده بشر است، تصریح کرد: اکنون در پیچ تاریخی برای نزدیک شدن بشر به قله‌های کمال و رها شدن از دست غول‌ها بیابانی از نوع کمونیست و لیبرال دموکراسی غرب است و فلسفه جمهوری اسلامی و تمام توقع مردم دنیا همین است که این قانون اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه دولت اسلامی می‌تواند جامعه اسلامی ایجاد کند، افزود: خداوند به شما توفیقی بزرگی داده که در این دوره مجری عدالت هستید.

انتهای خبر/10

 

رعایت عدالت مهم‌ترین مسئله در قضاوت است
رعایت عدالت مهم‌ترین مسئله در قضاوت است

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از