حالت تاریک
استاد حوزه علمیه قم:

منطق امام (ره) بسترسازی ظهور به ارمغان می‌آورد

منطق امام (ره) بسترسازی ظهور به ارمغان می‌آورد

استاد حوزه علمیه قم گفت: منطق امام خمینی(ره) و مقاومت برای ما عزت، بسترسازی ظهور، آزادسازی خرمشهرها، رسیدن به قله‌ها و سقوط رژیم اسرائیل به ارمغان می‌آورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت الاسلام محمد جواد سلیمانی عصر امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد که در حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند برگزار شد، گفت:  در اوج ناباوری امام خمینی(ره) به کمک این ملت و عنایات الهی رژیم شاهنشاهی را ساقط و نظام اسلامی را تاسیس و تثبیت کرد و پس از آن از دنیا رفت؛ در حالی که دنیا باور نمی‌کرد که این حکومت حتی چند ماه در مقابل حملاتی که دشمنان می‌کنند دوام بیاورد.

وی ادامه داد: در اوج ناباوری ۴۰ سال این حکومت اسلامی استمرار پیدا کرد و منطقه متوجه انقلاب اسلامی شد و یمن، حزب الله لبنان، عراقی‌ها خواستار چنین حکومتی شدند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به الگوگیری گروه حماس از اراده و منطق امام(ره) و مقاومت مردم ایران برای مبارزه با اسرائیل، بیان کرد: در اوج ناباوری اکنون مقاومت برترین قدرت منطقه است و بعد از طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق، برخی کشورهای منطقه متوجه شدند اسرائیل قدرت برتر نیست و باید به ایران اسلامی تکیه کنند.

سلیمانی ادامه داد: در اوج ناباوری، عجیب‌تر این است که امروز می‌بینیم جوانان امریکایی و اروپایی برای حمایت از فلسطین به پا خواستند و در سال‌های آینده جوانانی در اروپا به منصه ظهور می‌رسند و مسئولیت می‌پذیرند که متاثر از انقلاب اسلامی و حامی جبهه مقاومت هستند.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) آمد این اسلام و تمدنی را که مقلوب مغول‌ها ودر زمان قاجارها مقلوب نظام سلطه و استعمار شده بود، دوباره زنده کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اسلام ناب همین اسلام ولایی است که رهبر معظم انقلاب همیشه معیارهای آن را بیان می‌فرمایند، تصریح کرد: در انتخابات باید توجه داشته باشیم نماینده و ریاست جمهوری تعیین کنیم که معیارهای مبتنی بر اسلام ناب را داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه امام(ره) می‌فرمود به طرفداران اسلام امریکایی رأی ندهید، افزود: ملت ایران رئیس جمهوری می‌خواهد که دنبال امریکا نباشد بلکه دنبال خدمت به محرومان و اهل کار و تلاش باشد.

سلیمانی عنوان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب  در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) بیان کردند: «بعد از فقدان این عزیز دیدم تقریبا همه روزنامه‌ها و مطبوعات و در فضای مجازی و اشخاص گوناگون از جریان های مختلف از او حرف می‌زنند و تمجید می‌کنند دلم برای رئیسی سوخت؛ در زمان حیات او آنها حاضر نبودند یک کلام از این حرف ها را بزنند.»

استاد حوزه علمیه قم گفت: شهادت آیت الله رئیسی خیلی ضربه سنگینی بود اما رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی فرمودند:«خدمات خالصانه رئیس‌جمهور فقید فقط به دوره حیاتش خلاصه نمی‌شود . آقای رئیسی بعد از حیاتشان هم خدمات ارزنده‌ای به کشور کردند.»

وی با بیان اینکه شهادت آیت الله رئیسی گفتمان اسلام ناب را در عرصه سیاست دوباره ظاهر کرد، ادامه داد: در همین راستا رهبر انقلاب فرمودند: «شهید رئیسی مظهرِ شعارهای انقلاب اسلامی بود، گفتند حرفهای اصلی انقلاب از زبان رئیس جمهور خارج می‌شد و ایشان این شعارها را، شعارهای خود قرار داده بود.»

سلیمانی بیان داشت: امروز رهبر انقلاب تأکید کردند به رئیس‌جمهوری رأی دهید که فعال، پر کار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب باشد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: منطق امام خمینی(ره) و مقاومت برای ما عزت، بسترسازی ظهور، آزادسازی خرمشهرها، رسیدن به قله‌ها و سقوط رژیم اسرائیل به ارمغان می‌آورد.

وی در پایان افزود: آگاهی به قوانین، اعتقاد به نظام اسلامی و نگرش امانی به قدرت داشته باشد، ولایتمداری، عدالت‌ورزی، خدمتگزاری به مردم و محرومان از جمله معیارهای انتخاب رئیس جمهور و کارگزار برگزیده در اندیشه امامین انقلاب است.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از