حالت تاریک
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور مطرح کرد:

لزوم نگاه ولایی و عملکردی به گروه‌های جهادی

لزوم نگاه ولایی و عملکردی به گروه‌های جهادی

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: به جریان جهادی نگاه ولایی و عملکردی برای نظام داشته باشیم نه نگاه سیاسی و منفعت‌طلبانه که برخی‌ها دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، سردار محمد زهرایی صبح سه‌شنبه در نشست خبری اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت که در شهرستان فردوس برگزار می‌شود،  گفت: زلزله سال ۱۳۴۷ در فردوس و خسارت‌های فراوانی که در پی داشت سبب شد تا مقام معظم رهبری که در آن سالها طلبه بودند به همراه چند طلبه دیگر در این منطقه حضور یافته و فعالیت جهادی از آن سال آغاز شد. 

وی افزود: مقام معظم رهبری در آن سال مسئله اقتصادمحور، کمک‌های مردمی و ..... را در فردوس عملی کردند. 

رئیس بسیج سازندگی کشور بیان کرد: روز ۱۳ شهریور ماه در تقویم رسمی به نام حرکت‌های جهادی و امدادهای مردمی نامگذاری شد و برای اینکه این چراغ روشن بماند هر سال مراسم و برنامه‌ای در فردوس برگزار می‌شود. 

زهرایی با بیان اینکه ۶۰ جهادگر آسمانی در کشور داریم که ۶ جهادگر از خراسان جنوبی هستند، گفت: امسال اجلاسیه ملی جهاد و خدمت در شهرستان فردوس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه به جریان جهادی باید نگاه ولایی و عملکردی برای نظام داشته باشیم نه نگاه سیاسی و منفعت‌طلبانه که برخی ها دارند، افزود: جهادگران مظلوم هستند و باید قانون گروه‌های جهادی اصلاح شود. 

رویش انقلاب؛ گروه های جهادی و جهادگران

رئیس بسیج سازندگی کشور در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باعث شده جمعیت رویشی برای انقلاب داشته باشیم گروه‌های جهادی و فعالیت‌های جهادی است. 

وی بیان کرد: دفاع مقدس که تمام شد خیلی‌ها گفتند جهاد و خدمت‌رسانی تمام شد اما در مدافعان حرم و سایر موارد مجدد خدمات رسانی‌ها را دیدیم که همه این فعالیت‌ها یک عنصر مشترک مقدس به نام "جهادگر" داشته است. 

زهرایی با اشاره به وجود ۶۲ هزار گروه جهادی و یک میلیون جهادگر در کشور، تصریح کرد: طی سال گذشته ۱۹ هزار و ۵۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در کشور به پایان رسیده است. 

وی گفت: ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها هزینه شده که دولت، مجلس، مردم و خيران کمک کردند. 

طرح جهاد آبرسانی 

زهرایی به طرح جهاد آبرسانی اشاره کرد و گفت: در این طرح تاکنون ۲هزار و ۳۸ روستا آبرسانی شده که این جز با نگاه جهادی و انقلابی محقق نمی‌شد. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: در کشور ۱۶ هزار روستا نیاز به آب شرب دارد و باید این نهضت ادامه یابد تا هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار بدون آب شرب نداشته باشیم. 

طرح از آبخیز تا جالیز

زهرایی در مورد طرح از آبخیز تا جالیز، افزود: خراسان‌جنوبی یکی از استان‌هایی است در طرح از آبخیز و جالیز پیش‌قدم بوده و طرح‌هایی آغاز و انجام شده است. 

وی عنوان کرد: اعتبار مرسوم برای این طرح جوابگو نبود چراکه باید ۲۰ هزار هکتار، ۱۰ هزار استخر، ۱۰ هزار منبع ذخیره آب و سایر امکانات تامین می‌شد که در این خصوص خلق اعتبار کرده و هزار میلیارد تومان کار اجرایی تاکنون اجرا شده است. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: تاکنون ۷۰۰ پروژه از آبخیز تا جالیز اجرا و به پایان رسیده است. 

زهرایی به موضوع قیر رایگان اشاره و عنوان کرد: از محل قیر رایگان ۱۰ میلیون متر مربع آسفالت سال گذشته اجرا شده است. 

وی با اشاره به اجرای پویش بنای همدلی در سطح کشور گفت: با راه‌اندازی پویش بنای همدلی بین گروه‌های جهادی، بیش از ۸ هزار خانه محرومان مرمت شده است. 

قرارگاه جهادی اربعین

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: قرارگاه جهادی اربعین یک کار سامان داده شده بود که امسال اجرا شد و بازخوردهای مثبت خوبی داشت. 

زهرایی بیان کرد: امسال برای اولین بار در روز شهادت امام رضا (ع) گروه‌های جهادی خدمات‌رسانی کردند که این امر نیز به خوبی اجرا شد. 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از