حالت تاریک

مرکز رصد جمعیت در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

مرکز رصد جمعیت در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

مرکز رصد جمعیت در اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی به منظور ارائه و انتشار آخرین آمار وقایع حیاتی استان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سید محمدرضا طالبی امروز در آیین افتتاح این مرکز اظهار داشت: مرکز رصد جمعیت اطلاعات خوبی ارائه می‌دهد و ظرفیتی برای گزارش‌دهی است که می‌توان تحلیل‌هایی از آن برداشت کرد.

 وی با اشاره به اینکه ظرفیت دانش‌بنیان در راه‌اندازی این مرکز به کارگیری شده است، گفت: افتتاح مرکز رصد جمعیت گام موثری در تحلیل و بهره‌مندی از آمار جمعیتی است و امکان استفاده از آمارهای مقایسه‌ای؛ متمرکز و بدور از پراکندگی از مهمترین دستاوردهای این مرکز می‌باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در ادامه افزود: یکی از مولفه‌های اصلی هر جامعه‌ای، جمعیت است و به نوعی رقم زننده حیات و ممات یک کشور به شمار می‌رود.

طالبی عنوان کرد: برای خیلی از امتیازاتی که در مناطق مختلف واگذار می‌شود جمعیت مدنظر است که اگر قابل توجه باشد زیرساخت‌ها زودتر آماده می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی جامعه‌ای با جمعیت سالمند مواجه شود حداقل چند سال طول می‌کشد که دوباره به جوانی پیش برود و اقتصاد هر جامعه هم تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد اگرچه در حوزه‌های امنیتی هم این موضوع اثرگذار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در برخی بخش‌ها زیرساخت اجرای قانون جوانی جمعیت فراهم نیست اما در حوزه‌هایی که زیرساخت‌ها فراهم شده مشوق‌ها تاکنون اثرات خوبی داشته است.

وی گفت: در استان خراسان جنوبی به خانواده‌هایی که دارای فرزند سوم و بیشتر هستند زمین تعلق می‌گیرد و مشاوره‌های قبل و حین بارداری، مشوق‌های بیمه‌ای، پشتیبانی‌های بهداشتی و وام ازدواج در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در صورت فراهم شدن زمینه ازدواج آسان به بهتر شدن شرایط می‌توان امیدوار باشیم گفت: آمار ثبت احوال در زمینه رشد ولادت خوشحال‌کننده است و در ادامه زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت فراهم می‌شود.

طالبی بیان کرد: در شهر بیرجند امکان واگذاری مسکن ویلایی (خانه یک طبقه حیاط‌دار) نیست اما با توجه به الحاقات جدید در آینده نزدیک به صورت طبقاتی واحدهایی در اختیار مشمولان قانون قرار می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در پایان از تمامی فعالین عرصه جمعیت تقاضا کرد که از این ظرفیت فراهم شده نهایت بهره‌برداری را داشته باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از