حالت تاریک
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اعلام کرد:

افزایش ۲۵ درصدی ثبت‌نام معتکفان در خراسان‌جنوبی

افزایش ۲۵ درصدی ثبت‌نام معتکفان در خراسان‌جنوبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: امسال تاکنون ثبت‌نام معتکفان خراسان جنوبی ۲۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت الاسلام حجت سالاری مکی امروز در دیدار مبلغین مراسم معنوی اعتکاف با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: امسال بالغ بر ۲۵۰ مسجد در سراسر استان مراسم معنوی اعتکاف را برگزار خواهند کرد.

وی با اشاره به امسال تاکنون ثبت‌نام معتکفان استان در مقایسه با سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است، گفت: اعتکاف ویژه دانش‌آموزی با محتوا مخصوص به آنان و همچنین اعتکاف مادر و کودک در استان شکل گرفته است.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه زدن به اندیشه تمدنی اسلام ادامه داد: اما خداوند یاری‌گر جبهه حق است و رهبر معظم انقلاب اسلامی اعتکاف را جزو آورده‌های انقلاب اسلامی مطرح می‌کنند چون حضور معنادار نوجوانان و جوانان در اعتکاف نشان از پیروزی ما در جنگ نرم دارد.

حجت الاسلام سالاری مکی با بیان لزوم استفاده از فرصت اعتکاف برای پاسخگویی به سوالات و شبهات نوجوانان و جوانان، تصریح کرد: برنامه‌های تبیینی، بصیرتی و تدبیر در سوره انشراح در دستور کار است اما در کنار آن باید خلوت جوانان با خدا در اعتکاف هم مورد توجه باشد.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت مردمی شدن مراسم اعتکاف افزود: باید مراسم معنوی اعتکاف مانند محرم و غدیر که کار با موکب‌داری جلو می‌رود خیر مردمی پیدا کند تا زمینه شرکت برای اقشار محروم جامعه فراهم شود.

 قابل ذکر است، مردم مومن و ولایتمدار همزمان با ایام البیض از سحرگاه ۱۳ رجب و به مدت سه شبانه روز با اعتکاف در مساجد با روزه داری و عبادت خود را به خالق یکتا نزدیک می کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از