حالت تاریک
طی هفته منابع طبیعی؛

۱۶پروژه منابع طبیعی‌و آبخیزداری خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود

۱۶پروژه منابع طبیعی‌و آبخیزداری خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از افتتاح ۱۶ پروژه با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان در هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: ۲۳ هزار نفر از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، علیرضا نصرآبادی در نشست خبری با اشاره به اینکه «منابع طبیعی، با مشارکت مردم، برای مردم» به عنوان شعار محوری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری امسال نامگذاری شده است، اظهار کرد: در هفته منابع طبیعی ۱۶ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار ۱۷  میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه از مجموع پروژه‌های افتتاحی، ۱۱ پروژه آبخیزداری و مابقی بیابان‌زدایی و کاشت نهال است، افزود: ۲۹ روستا و ۳۰ منبع آبی از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲۳ هزار نفر از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: پویش‌های نهال‌کاری در سطح جامعه به ویژه خانواده‌ها، برگزاری جلسه وبیناری با دادستان‌های کل کشور، پویش‌های نهال‌کاری در معادن و دیدار با خانواده شهدا، مراسم کاشت نهال با مشارکت شهرداری، برگزاری نشست علمی با دانشجویان و هیئت علمی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی هفته منابع طبیعی در استان است.

افزایش کانون‌های فرسایش بادی استان

نصرآبادی با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، ادامه داد: سهم استان ۱۶ میلیون اصله درخت در طول چهار سال بوده که تاکنون ۲ میلیون و ۱۷۵ اصله درخت تولید و ۳۴۳ هزار و ۱۴۱ اصله کاشت شده است.

نصرآبادی به برگزاری ۱۲۶ پویش مردمی از اقشار مختلف برای نهال‌کاری اشاره کرد  و افزود: همچنین مقرر شده بر اساس تفاهم‌نامه‌ای با بسیج و سپاه، ۳۰ هزار اصله درخت کاشت شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: با همکاری شرکت آبفای استان و در راستای استفاده از پساب فاضلاب بیرجند، ۶ هزار اصله نهال غیرمثمر در ۲۷ هکتار کاشت شده است.

وی از افرایش کانون‌های فرسایش بادی به ۳۲ مورد خبر داد و گفت: متأسفانه مساحت کانون‌های فرسایش بادی به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار رسیده که بحرانی است‌.

گفتنی است، ۱۵ اسفند روزدرختکاری و از این روز تا بیست و یکم هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از