حالت تاریک
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی:

مهارت‌آموزی راهی برای برون رفت از مشکلات است

مهارت‌آموزی راهی برای برون رفت از مشکلات است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: حرکت در مسیر مهارت‌آموزی و اشتغالزایی را یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات و ناهنجاری اجتماعی در کشور است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی روز چهارشنبه به مناسبت هفته ملی مهارت از واحد خواهران مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بیرجند بازدید کرد و در جریان دوره‌های آموزشی این مرکز قرار گرفت.

سردار محمدرضا مهدوی در بازدید از واحد خواهران فنی و حرفه‌ای شهرستان بیرجند با تبریک هفته مهارت‌آموزی به فعالان عرصه فنی و حرفه‌ای، گفت: انشاءالله به جایی برسیم که همه مهارت‌ها را در سطح ملی در داخل کشور داشته باشیم.

وی در ادامه حرکت در مسیر مهارت‌آموزی و اشتغالزایی را یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات و ناهنجاری اجتماعی در کشور دانست.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه در دوران خدمت در همین راستا تصویب و اجرا می‌شود، که فرد بتوان بعد از سپری کردن دوران خدمت با مهارت کسب کرده وارد بازار کار و اشتغال شود و بتوان با این امر از ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

مهدوی، به نقش مهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد انگیزه برای بازگشت افراد به بازار کار و اشتغال اشاره کرد و گفت: مجموعه فنی و حرفه‌ای با آموزش‌های اشتغال و مهارت‌آموزی خود هرگونه یاس و نامیدی را از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف و افراد علاقمند به مهارت‌آموزی از بین برده است و امید به زندگی، افق روشن به آینده را به افراد منتقل می‌کند‌ که این نشان از اهمیت کار شما فعالان فنی و حرفه‌ای است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی از این اقدامات ارزشمند کارکنان مجموعه‌ فتی و حرفه‌ای قدردانی کرد و افزود:  برای شما آرزوی موفقیت بیش از پیش دارم تا جامعه را از این سردرگمی شغلی نجات دهید.

وی خطاب به مدیران، مربیان و کارکنان مجموعه فنی و حرفه‌ای، تأکید کرد: امروز بخش عمده و مهمی از ظرفیت‌هایی که در جامعه وجود دارد و تحت صنوف مختلف فعالیت می‌کنند، به صورت مستقیم و غیرمستقیم مدیون و مرهون زحمات شما است.

مهدوی با اشاره به اجرای طرح مهارت‌آموزی سربازان نیروهای در استان با همکاری مجموعه فنی و حرفه‌ای و نیروهای مسلح، تصریح کرد: با این اقدام علاوه بر حل کردن‌ موضوع اشتغال جوانان، رفع نگرانی و دغدغه خانواده‌ها برای آینده فرزندشان، ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی را نیز برطرف می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان با بیان اینکه بسیاری از ظرفیت‌های استان به درستی شناخته و استفاده نشده است، گفت: متأسفانه اکثر اقدامات رفع تکلیف و انجام ابلاغیات است. 

وی، بر حرکت به سمت تخصص محوری در عرصه‌های مختلف و ارتقا مهارت تأکید کرد و افزود: متأسفانه بسیاری از تخصص‌ها را در استان خراسان جنوبی نداریم و یا بسیاری از حلقه‌های مهارتی استان مفقوده و مغفول مانده است.

مهدوی، بر همکاری دو مجموعه فنی ‌و حرفه‌ای و بسیج سازندگی خراسان جنوبی تاکید کرد و گفت: نیاز است یک نمایشگاه مرکزی و‌ متمرکز برای فروش محصولات تولیدی و صنایع دستی استان از هر مجموعه و نهاد در استان برپا شود تا علاوه بر اشتغالزایی، فروش محصولات و ایجاد انگيزه برای توليدکننده محصولات بومی و باکیفیت بدست مردم برسد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه بیکاری امروز در جامعه ما معنا ندارد، عنوان کرد: با استفاده از راه و روش صحیح و فرهنگ‌سازی درست، انجام آموزش و مهارت‌آموزی به موقع؛ جوانان را به بازار کار و حوزه‌های مختلف اقتصادی سوق دهیم.

 

انتهای خبر/10

مهارت‌آموزی راهی برای برون رفت از مشکلات است
مهارت‌آموزی راهی برای برون رفت از مشکلات است
مهارت‌آموزی راهی برای برون رفت از مشکلات است
مهارت‌آموزی راهی برای برون رفت از مشکلات است
مهارت‌آموزی راهی برای برون رفت از مشکلات است

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از