حالت تاریک
امام جمعه بشرویه:

مهمترین پیام بعثت توحید است

مهمترین پیام بعثت توحید است

امام جمعه بشرویه گفت: امروز وظیفه مسلمین جهان در قبال رسالت پیامبر(ص) و بعثت و زحمات بعد از بعثت توجه به سیره و روش آن بزرگوار در دعوت به توحید و نفی طواغیت و بی تفاوت نبودن در برابر ظلم ظالمان و قدرت‌های طاغوتی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،حجت الاسلام علیرضا زارعی با تبریک ایام الله دهه فجر و عید بزرگ مبعث اظهار داشت: در خصوص اهداف و پیام‌های مهم بعثت انبیا در قرآن کریم، خداوند تبارک و تعالی آیات متعددی بیان فرموده است.

 وی در ادامه بیان کرد: از اولین آیات نازل شده بر پیامبر اکرم(ص) در ابتدای بعثت که خطاب می‌فرماید «اقرا بسم ربک الذی خلق خلق الانسان من علق» می‌توان گفت که مهم‌ترین هدف و پیام بعثت دعوت به توحید است، رسالت و دعوتی که همه پیامبران به آن مامور شدند.

 حجت الاسلام زارعی با اشاره به اینکه توحید فقط یک شعار محض نیست، افزود: توحید یعنی نفی، نفرت و دوری از همه طاغوت‌ها، توحید به معنای امیدوار نبودن به هیچ قدرتی غیر از قدرت خدا، تکیه نزدن به هیچ قدرتی جز قدرت الهی است.

 امام جمعه بشرویه در ادامه گفت: توحید به معنای پرهیز از بی‌عدالتی و نپذیرفتن هیچ گونه بی‌عدالتی است حال گاهی این طاغوت که باید با او مبارزه کرد درونی همچون نفس انسان و گاهی بیرونی همچون قدرت های پوشالی و شیطانی است و توحید به معنای مبارزه با هرگونه طاغوت است.

 وی عنوان داشت: از آنچه که در روایات و آیات قرآن وارد شده این مسئله فهمیده می‌شود که مهدویت، امتداد خط بعثت است و همان اهداف و رسالت‌هایی که برای بعثت تعریف شده در مهدویت هم وجود دارد و با ظهور حجت خدا اهداف رسالت و بعثت انبیا تکمیل می‌شود.

 حجت الاسلام زارعی با اشاره به اینکه امروز وظیفه مسلمین جهان در قبال رسالت پیامبر(ص) و بعثت و زحمات بعد از بعثت، توجه به سیره و روش آن بزرگوار در دعوت به توحید و نفی طواغیت و بی تفاوت نبودن مسلمانان در برابر ظلم ظالمان قدرت‌های طاغوتی است، خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل امروز از مصادیق روشن و بارز طاغوت هستند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از