حالت تاریک

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با تقویت ناپایداری‌ جوی، کاهش محسوس دما در استان برای عصر امروز تا اواخر فردا (سه‌شنبه) پیش‌بینی و هشدار سطح نارنجی نیز صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سمیه زارعی روز دوشنبه  اظهار کرد: وزش باد شدید در مناطق مستعد گرد و خاک، رگبار و رعد و برق، وقوع روان آب و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال برخورد صاعقه و بارش تگرگ و در مناطق مستعد و کوهپایه‌ای بارش برف، در ارتفاعات تشکیل مه و در نهایت کاهش محسوس هشت تا ۱۰ درجه‌ای دما در طول روز سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه از مخاطرات این هشدار است.

وی عنوان کرد: در هشدار سطح نارنجی احتمال خسارت گسترده است و تمام مناطق استان را در برخواهد گرفت.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه براساس مدل‌های پیش‌بینی هواشناسی امروز بارش پراکنده باران را در استان خواهیم داشت، بیان کرد: برای اواخر امشب و فردا با گسترش فعالیت سامانه بارشی اکثر نقاط استان شاهد بارش باران خواهیم بود.

زارعی عنوان کرد: برای امشب بارش‌های رگباری همراه رعد و برق و فردا با کاهش قابل ملاحظه دما در نقاط مرتفع بارش تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف و باران خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه همچنین با تقویت گرادیان فشاری حاکم بر منطقه امروز و فردا به ویژه برای فردا وزش باد شدید و در نواحی مستعد همراه با گرد و خاک قابل انتظار است، بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده روند دمای هوای استان قابل محسوس نیست اما برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کاهش دما در استان قابل ملاحظه خواهد بود.

زارعی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته سربیشه، قاین و درمیان با سه درجه سردترین و بندان با ۲۸ درجه گرمترین نقطه استان بود، افزود: در این مدت تغییرات دمایی در مرکز استان بین چهار و ۲۰ درجه ثبت شد. منبع:ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از