حالت تاریک

هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی صادر شد

هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی صادر شد

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از صدور هشدار سطح نارنجی در استان خبر داد و گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری سامانه بارشی به صورت ریزش برف برخی نقاط استان را در بر می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، فاطمه زارعی روز شنبه  در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد: از اواخر وقت امشب تا پایان هفته به تناوب با ورود توده هوای ناپایدار جوی گاهی افزایش باد، بارش برف و باران در منطقه پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این بارش‌ها در نیمه شرقی بیشتر برف است و شهرستان‌های درمیان، سربیشه، نهبندان، زیرکوه، قاینات، بیرجند، خوسف و سرایان متاثر خواهد شد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین با ریزش هوای سرد از عرض‌های شمالی و کاهش ضخامت جو کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما از روز یکشنبه تا دوشنبه رخ می‌دهد.

زارعی در ادامه با توجه به هشدار سطح نارنجی بر خودداری از سفرهای غیرضروری، رعایت سرعت مطمئنه و قوانین رانندگی، مراقبت از پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت، اطمینان از کارکرد صحیح برف پاک‌کن و گرمایش وسایل نقلیه، پرهیز از صعود به ارتفاعات و جابه‌جایی و چرایی دام در حاشیه‌ رودخانه‌های فصلی تأکید کرد.

زارعی  گفت: مدیریت مصرف انرژی، تنظیم دما و رطوبت، تهیه سوخت کافی در سالن‌های پرورشی از جمله دامداری‌ها، مرغداری‌ها و گلخانه‌ها، مراقبت از کندوهای زنبور عسل و انتقال آن به مکان‌های مناسب و بازدید ضدیخ ماشین‌آلات کشاورزی و وسایل نقلیه همچنین محافظت از شمارنده‌های آب توصیه می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از