حالت تاریک

هلال ‌احمر خراسان ‌جنوبی به حالت آماده‌باش درآمد

هلال ‌احمر خراسان ‌جنوبی به حالت آماده‌باش درآمد

مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر خراسان‌ جنوبی گفت: به دنبال بارش برف و باران در سراسر استان، ۴۵ پایگاه ثابت، سیار و شعب هلال ‌احمر این استان برای خدمت رسانی به مردم به حالت آماده‌باش درآمدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، محمدعلی کاوسی  در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد: برف و باران از ساعات اولیه امروز در سراسر استان شروع به باریدن کرده است و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امدادگران هلال احمر در تمامی شهرستان‌ها به حالت آماده‌باش درآمده‌اند اظهار کرد: تجهیزات و امکانات لازم برای پیشگیری یا مقابله با حوادث احتمالی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر خراسان‌ جنوبی گفت: با شدت گرفتن بارش برف و باران در خراسان جنوبی و بسته شدن برخی از محورهای مواصلاتی تاکنون یک هزار و ۴۶۵ نفر متأثر از شرایط جوی در جاده‌های استان از سوی هلال‌احمر اسکان اضطراری داده شدند.

کاوسی افزود: با تاکید بر اینکه مردم هشدارهای ایمنی را جدی بگیرند گفت: به هم استانی‌ها توصیه می‌کنیم از استقرار در حاشیه رودها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

وی ادامه داد: به علت هشدار نارنجی هواشناسی به دنبال بارش شدید برف، یخبندان و لغزندگی جاده‌ها و افت شدید دما ۲۲ محل اسکان اضطراری در جاده‌های قاین، بیرجند، سربیشه و نهبندان از سوی جمعیت هلال‌احمر پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر خراسان‌ جنوبی ادامه داد: همچنین توصیه می‌شود مردم در زمان بارش برف از صعود به ارتفاعات و تردد در گردنه‌های برف‌گیر بپرهیزند.

سامانه بارشی جدید امروز - یکشنبه - در خراسان جنوبی فعال شد که به صورت بارش برف اغلب نقاط استان را در بر گرفت و به همین منظور هشدار سطح نارنجی صادر شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از