حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد:

وجود ۱۸۶ مدرسه فاقد نمازخانه در خراسان جنوبی

وجود ۱۸۶ مدرسه فاقد نمازخانه در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۸۶ مدرسه فاقد نمازخانه در استان شناسایی شده که باید در فهرست قرارگاه محرومیت‌زدایی قرار گیرد.

به گزارش خاورستان، جواد قناعت در شورای اقامه نماز استان با اشاره به اینکه ۱۸۶ فضای آموزشی استان فاقد نمازخانه است که حداقل ۳۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد، گفت: ایجاد و تکمیل نمازخانه‌های نیمه‌تمام در لیست قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) قرار می‌گیرد تا در بازه زمانی سه یا چهار ساله شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه وظیفه ستاد اقامه نماز، سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری درخصوص تکلیف ادارات و دستگاه‌ها در بحث نماز است افزود: یکی از موضوعات مهم داشتن امامان جماعت فرهیخته و کاربلد و حضور معلمین، اساتید و مدیران برای اقامه نماز جماعت در مدارس و دانشگاه‌ها بسیار تاثیرگذار است‌.

وی با اشاره به اثرگذاری معلمان در جذب و دعوت دانش‌آموزان برای شرکت در اقامه نماز اول وقت، عنوان کرد: امام جمعه کاربلد و حضور معلمان و مدیران در نماز جماعت، شاه بیت تأثیرگذاری در حضور پررنگ بچه‌ها در نماز است.

قناعت در ادامه گفت: دوره آموزشی شیوه‌های دعوت به نماز برای معلمان و مدیران مدارس با حمایت مالی استانداری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه گردهمایی امامان جماعت مدارس استان برگزار می‌شود، افزود: در این گردهمایی ضمن قدردانی از زحماتشان، حق القدم آنان را افزایش خواهیم داد و برای برگزاری نماز جماعت در مدارس مساعدت می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: جلسه آینده شورای اداری استان خراسان جنوبی با دستور کار هفتمین اجلاس استانی نماز برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از