حالت تاریک
مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی:

ترویج الگوی اخوت اسلامی موجب اقتدار مسلمانان می‌شود

ترویج الگوی اخوت اسلامی موجب اقتدار مسلمانان می‌شود

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی گفت: ترویج الگوی اخوت اسلامی به همزیستی و وحدت فرقه‌های مختلف اسلامی و اقتدار آنان کمک می‌کند تا دیگر هیچ استکباری جرأت نکند به بخشی از این جامعه بزرگ اسلامی ظلم و ستم کند.

حجت الاسلام علی رستمیانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان» با تبریک هفته وحدت گفت: با توجه به وضعیت کلان جامعه جهانی و اتحاد جامعه کفر و استکبار قطعاً وحدت بین مسلمانان به عنوان یک امت واحده یکی از ضرورت‌های جهان در عرص کنونی است.

وی افزود: امام راحل با این نگاه که اگر جامعه اسلامی به وحدت برسد می‌تواند با استفاده از توان گسترده خود به لحاظ جمعیتی، منابع طبیعی و ژئوپلیتیکی در مقابل ظلم مستکبران بیاستد لذا این ایام را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی با اشاره به تأکید فراوان رهبر معظم انقلاب در خصوص وحدت امت اسلامی، ادامه داد: اگر رمز وحدت در همان دوران قبل از انقلاب هم محقق نمی‌شد، ممکن بود در انقلاب هم پیروز نمی‌شدیم  لذا وحدت کلمه جزو شعارهای اساسی مردم بود که منجر به پیروزی انقلاب شد.

رستمیانی با بیان اینکه مسئله وحدت در کلیه مبانی اسلامی مورد عنایت است، گفت: اینکه مسلمانان موظف شدن به چنگ زدن به ریسمان الهی و جلوگیری از تفرفه و بر اخوت اسلامی تأکید مضاعف شده و رمز موفقیت در وحدت کلمه توحید قرار داده شده نشانگر این است که اسلام نگاهی راهبردی به وحدت بین مذاهب اسلامی دارد.

وی متذکر شد: اما باید دقت کرد وحدت به معنی یکی شدن عقاید و خواسته‌ها و مسیرها نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه همه امت اسلامی تحت لوای وجود حضرت محمد(ص) به اینجا رسیدند و همه فرزندان این مسیر هستند، تصریح کرد: اما گاهی مسائل دنیوی و چشم‌پوشی بر حقایق و غلبه تعصبات قومی مذهبی منجر به این شده است که برخی مسیر را اشتباه بروند و از حقایق اسلام دور شوند اما این به این معنا نیست که سایر امت‌ اسلامی آنان را ترد، یا تکفیر و رها کنند.

رستمیانی ادامه داد: در گام اساسی باید دلسوزانه برای هدایت و همراهی آنان تلاش کرد و به جای اینکه وجه‌های اختلاف و افتراق را پرنگ کرد مباحث ثابت و یکسان موجود( قائل بودن به خدای و پیامب، قرآن و قبله واحد و ...) را که کم نیست، پررنگ کنند.

وی با اشاره به اینکه ملاک وحدت چنگ زدن به ریسمان الهی، درنظر گرفتن مشترکات و سعی در رفع اختلافات به شکل عقلانی و باز کردن چشمان کسانی است که با تعصب و کورکورانه سعی در طی مسیر خلاف حقیقت دارند، افزود: اگر عقلانیت در جامعه اسلامی متبلور شود و افراد بر اساس عقل و منطق به تحلیل گزاره‌های دینی و تاریخی بپردازند، بسیاری از این اختلاف‌های موجود برطرف خواهد شد و همه حول امر واحد که توحید است، گرد هم جمع خواهند شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی با اشاره به قیام مردم فلسطین و مقاومت آنان، گفت: این مظلومیت مقتدرانه بسیاری از قلوب عالم را متوجه خود کرده است و بسیاری از مسلمانان با توجه به این ظلمی که به غزه می‌شود به این مسئله پی بردند که باید به صورت امت واحده در مقابل ظلم و ظالم بایستند.

رستمیانی تأکید کرد: دشمنی‌ها و تفرقه در امت اسلامی بزرگترین ضربه را به خود امت اسلامی می‌زند و موجب می‌شود دشمنان جرأت جسارت و ظلم به مسلمانان در نقاط مختلف دنیا را پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: یکی از مهمترین مسائلی که به همزیستی و وحدت فرقه‌های مختلف اسلامی و اقتدار آنان کمک می‌کند همین الگوی ترویج اخوت اسلامی است و امیدواریم روز شاهدی این باشیم جمعیت بزرگ مسلمانان در قالب امت واحد در مقابل مستکبران بیاستند تا دیگر هیچ استکباری جرآت نکند به بخشی از این جامعه بزرگ اسلامی ظلم و ستم کند.

 

انتهای خبر/10

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از