حالت تاریک

وزیر میراث‌ فرهنگی مهمان مردم خراسان جنوبی می‌شود

وزیر میراث‌ فرهنگی مهمان مردم خراسان جنوبی می‌شود

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز شنبه ۱۶ دی‌ماه مهمان خراسان جنوبی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»؛ وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اراضی شهر قدیم قاین بازدید خواهد کرد و در جریان مسائل مرتبط با این بافت قدیمی قرار خواهد گرفت.

همچنین بازدید از محل پروژه موزه بزرگ استان، بازدید از باغ رحیم آباد و باغ اکبریه از برنامه‌های سفر وزیر خواهد بود.

عملیات اجرایی موزه بزرگ خراسان جنوبی در مساحت ۳ هزار متر مربع که مصوبه ساخت آن مربوط به ۱۷ سال پیش است خردادماه امسال با حضور استاندار آغاز شد. برای شروع عملیات اجرایی این موزه ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل سفر اول رییس جمهور به استان و ۵۰۰ میلیون تومان از محل منابع ملی اختصاص یافت.

زمین این موزه به متراژ ۳هزار متر مربع حد فاصل بلوار صیاد شیرازی و شهید ناصری قرار دارد و پیش‌بینی مجموع اعتبار مورد نیاز برای ساخت و تکمیل این موزه ۱۰۰ میلیارد تومان است که در سه طبقه بالای همکف و دو طبقه زیر زمین ساخته خواهد شد.

ضرغامی همچنین در شورای توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی شرکت خواهد کرد.

گفتنی است خراسان جنوبی با ۹ اثر ثبت شده جهانی و هزار و ۳۷ اثر ثبت در فهرست میراث ملی  دارای ظرفیت‌های بی بدیلی در حوزه گردشگری است.

تاکنون ۹ رویداد این استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت شده است. آیین سنتی بی‌بی گردی، جشنواره انار و زعفران، بازی بومی و محلی روستای گستج، آیین سنتی کوزه شکنی قاین، جشنواره طلای سرخ قاینات، جشنواره شهاب باران، جشنواره ملی زرشک در بیرجند، مراسم بیل زنی خوسف و عناب ته کنی خوسف از جمله رویدادهای ثبت شده است.

۱۲۰ رشته فعال صنایع‌دستی نیز در خراسان جنوبی وجود دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از