حالت تاریک
مسئول صنایع‌دستی شهرستان زیرکوه خبر داد:

فعالیت ۳۰۰ صنعتگر شناسنامه‌دار در زیرکوه

فعالیت ۳۰۰ صنعتگر شناسنامه‌دار در زیرکوه

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زیرکوه گفت: در حال حاضر ۳۰۰ صنعتگر صنایع‌دستی در حوزه‌های مختلف در این شهرستان پرونده تولید انفرادی داشته و شناسنامه‌دار شده‌اند..

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خاورستان، عباس حبیبی‌برکوک روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از معادن سنگ شجر به عنوان گنجینه پنهان این شهرستان یاد کرد و افزود: این سنگ‌ها ظرفیتی عظیم برای اشتغال صنعتگران شهرستان و استان فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: از سال ۹۶ تعدادی از علاقمندان آموزش‌های علمی سنگ‌تراشی را فرا گرفتند و با دریافت تسهیلات کم بهره ۱۰ کارگاه در شهرستان راه‌اندازی شد که ۳۰ نفر بطور مستقیم در آن مشغول به کار هستند.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زیرکوه، تصریح کرد: علاوه بر این به متقاضیان کارگاه‌های تجمیعی تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان و انفرادی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد که ۲۰ نفر از این ظرفیت بهره‌مند شدند.

وی، یکی دیگر از صنایع دستی این شهرستان را کلگی‌بافی ذکر کرد و افزود: زنان عشایر از زمان‌های قدیم با مو و کرک بز بافته‌هایی تشکیل می‌دهند که با کنار هم گذاشتن آن، تبدیل به زیرانداز یا فرش می‌‌شود.

حبیبی با بیان اینکه هنر کلگی‌بافی در شهرستان زیرکوه احیا شده است، اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ کارگاه کلگی‌بافی با استفاده از تسهیلات در سطح شهرستان فعال است.

وی قالیچه‌بافی طرح کاج، سبدبافی از درخچه‌های داخل روستاها، پارچه‌بافی، گلیم‌بافی و ترکه بافی را از دیگر صنایع دستی این شهرستان اعلام کرد و گفت: نمایشگاه‌های صنایع دستی فرصت بسیار خوبی برای بازاریابی و فروش محصولات تولیدی صنعتگران فراهم می‌کند.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زیرکوه تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات فعالان صنایع‌دستی شهرستان، نبود بازارچه دائمی برای عرضه تولیدات صنایع‌دستی است اما همین که صنعتگران از ظرفیت فضای مجازی برای بازاریابی و فروش محصول استفاده می‌کنند بسیار مهم تاثیرگذار است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از