حالت تاریک
امام جمعه موقت بیرجند:

ولی خدا محور شب قدر است

ولی خدا محور شب قدر است

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه محور شب قدر، ولی خدا است، گفت: علی(ع) پیوند خورده با خدا است و بشر بی علی (ع) به جایی نخواهد رسید و مغضوب علیه می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی شامگاه ( ۱۰ فروردین) در مراسم احیای اولین شب قدر در مسجد حضرت ولی عصر(عج) بیرجند اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می فرماید که هر وقت مرا بخوانید جوابتان را می دهم.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه خداوند متعال در شب قدر یک فرصت ویژه قرار داده است، افزود: حکمتی است که خداوند سه شب به ما فرصت داده است و بزرگترین ویژگی ماه رمضان، روزه نیست بلکه قرآن است.

وی با اشاره به اینکه تمام بدبختی ها و گرفتاری های ما به خاطر حرکت در بیراهه است، گفت: شب قدر اگر انسان توجه پیدا کند و بخواهد که خداوند دست ما را بگیرد و در نورانی ترین و امن ترین راه قرار دهد و آن راهی است که قرآن کریم صدا می زند.

حجت الاسلام رحیم آبادی ادامه داد: خداوند متعال برای اینکه انسان راه را گم نکند، انبیای الهی و ائمه اطهار علیهم السلام را فرستاد و علم و محبت مطلق به آنان داده است تا دست ما را بگیرند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه شب قدر قبل از زمان ورود اسلام به وجود آمده است، افزود: اما به دلیل قدرنشناسی مردم از شب قدر کار به عاشورا رسید و از وقتی سوره قدر و شب قدر را خداوند تقدیر فرموده بیش از ۱۴۰۰ سال می گذرد اما کسی قدر نسخه اصلی و الهی آن را ندانسته است.

وی در ادامه گفت: اراده خداوند این است که به قرآن عمل کنیم در این صورت زندگی خواهیم داشت که هیچ ملالی ندارد و همه آن نور است.

حجت الاسلام رحیم آبادی با اشاره به اینکه بزرگترین مقدمه برای اینکه پیام اصلی شب قدر فهمیده شود این است که علی علیه السلام باید علی(ع) باشد، تصریح کرد: امام علی علیه السلام عمود اسلام بود و تمام تاریخ زندگی علی علیه السلام روضه است.

وی با بیان اینکه محور شب قدر، ولی خدا است، افزود: علی علیه السلام پیوند خورده با خدا است و بشر بی علی علیه السلام به جایی نخواهد رسید و مغضوب علیه می شود. هر جا ظلمی، آرامش را از انسان ها گرفت به خاطر این است که پرچم علی علیه السلام را پایین کشیده اند.

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه گفت: شب قدر، شب قدرشناسی، اعتقادی، زبانی و عملی از ولی خدا است و موعد یک ندای عام است تا همه افراد بیایند و در خانه خدا باز است.

حجت الاسلام رحیم آبادی بیان کرد: لیلة قدر شب بسیار بزرگی است و باید آن را درک کرد و از خودخواهی ها و زندگی شخصی بیرون بیاییم.

وی با بیان اینکه دنیا باید با هدایت ولی خدا نجات پیدا کند، گفت: امروز باید روشن و گوش به فرمان ولی خدا و نائبش باشیم و این مسیر را ادامه دهیم و از خداوند بخواهیم که بشریت را به سمت این پرچم بیاورد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از