حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

سربلندی ایران اسلامی به برکت خون شهدا است

سربلندی ایران اسلامی به برکت خون شهدا است

استاندار خراسان جنوبی در پیامی به مناسبت ۲۲ اسفندماه روز شهید آورده است: آن چه امروز از آسایش، آرامش، عزت و سربلندی ایران اسلامی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی شاهدیم جز به برکت خون شهدا نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان» به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، در پیام جواد قناعت به مناسبت ۲۲ اسفندماه روز شهید آمده است:

بسم رب الشهداء والصدیقین

«نگذارید جوششِ خونِ شهیدان فروبنشیند؛ یعنی یاد شهیدان صرفاً خاطره‌پردازی نیست؛ معنایش این است که آن تقوا، آن فداکاری، آن شجاعت، آن گوهر درخشان وجودی‌ای که امثال شهید باکری را مثلاً میکشانَد وسط میدان، منعکس بشود، منتقل بشود، به نسل جدید الگو بدهد. جوان ما الگو می‌خواهد و بهترین الگو اینها هستند». مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)

شهدا، طلایه‌داران عزت، ایثار و مهربانی و خانواده‌های معظم شان پرچمداران واقعی شکیبایی و از خود گذشتگی‌اند و بی‌شک درخت تنومند آزادیخواهی و استقلال‌طلبی و استکبارستیزی که این روزها سایه‌اش را بر سر همه دنیا گسترانده، با خون پاک شهیدانی آبیاری شده است که عزیزترین و مهمترین سرمایه‌های زندگی را نادیده گرفته و در راه نجات بشریت، جان در طبق اخلاص نهادند تا خون حیات در رگ‏های وطن، جاری و ساری بماند.

بدون تردید بزرگداشت شهدا و تجلیل از مقام شامخ آن‌ها، پاسداشت ایمان، عشق، حماسه، شجاعت و کرامت انسانی بوده و در زنده نگهداشتن آرمان‌های انقلاب اسلامی نقش بسزایی دارد و به راستی که همه ما باید به وجود چنین مردانی ببالیم و قدرشناس آنها و خانواده‌های صبورشان باشیم، چرا که آن چه امروز از آسایش، آرامش، عزت و سربلندی ایران اسلامی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی شاهدیم جز به برکت خون این عزیزان نیست.

بی‌شک صدور فرمان حضرت امام خمینی(قدس الله نفسه الزکیه) در ماه‌های نخستین انقلاب مبنی بر تأسیس بنیاد شهید و نامگذاری ۲۲ اسفندماه به نام روز بزرگداشت شهدا، نشان از اهمیت و حساسیت این نهاد برای تعظیم شعائر انقلاب اسلامی، اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده‌های شهدا دارد.

اینجانب سالروز تأسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا را فرصتی مغتنم برای تجدید میثاق با آرمان‌های والای شهیدان گرانقدر در راستای حفظ استقلال و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانم و با تبریک این روز ارزشمند به همه خادمین بزرگوار خانواده های شهدا و ایثارگران، توفیق و سرافرازی بیش از پیش این عزیزان در تأسی از راه شهیدان را از ذات اقدس حضرت حق جلت عظمته مسئلت دارم.

امید که رضایت شهدای معظم این سجاده‌نشینان مسلخ عشق و دعای خیر خانواده معزز آنها، توشه و دستگیر آخرتمان باشد، ان شاء الله.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از